algo de nubes
  • Màx: 17.61°
  • Mín: 9.46°

La Fiat eliminarà 12.300 llocs de feina entre enguany i el 2006

El pla afectarà la firma Iveco, en què s'engloba l'espanyola Pegaso

El grup automobilístic italià Fiat presentà ahir un pla de reestructuració i reactivació per sortir de la crisi que inclou l'eliminació de 12.300 llocs de feina -que afecta el grup Iveco/Pegaso- i una ampliació de capital per valor de 1.842 milions d'euros. El pla, aprovat pel consell d'administració presidit per Umberto Agnelli, tracta d'afrontar l'erràtica marxa de la companyia, marcada per la caiguda de vendes i l'acumulació de pèrdues, que el 2002 foren de 4.263 milions d'euros.

Amb el període 2003-2006 com a punt de referència, el conseller delegat de Fiat, Giuseppe Morchio, ha preparat una estratègia concentrada «en l'automòbil i a l'Europa allargada de Polònia, Turquia i Rússia, a més de Brasil i la Xina».

Globalment s'invertiran 19.500 milions d'euros dedicats a nous productes (9.100 milions), investigació (7.900 milions), desenvolupament de xarxes comercials (700 milions) i reestructuració (1.800 milions). Un capítol destacat seran les previsions de reducció de costs, fixats en 3.100 milions d'euros per al 2006 respecte de l'exercici de 2002.

El retall de la plantilla en 12.300 persones afectarà majoritàriament la firma fabricant de tractors i maquinària agrícola i de la construcció CNH i la de camions i autobusos Iveco, on s'engloba l'espanyola Pegaso. Aquesta supressió de llocs de treball es complementarà amb el tancament entre aquest any i el pròxim de 12 establiments, que no han estat especificats, gairebé tots ells a l'estranger.

Com a contrapartida, es planteja la contractació en els pròxims tres anys de 5.400 persones, 3.800 a l'exterior i 1.600 a Itàlia, on la reducció de feina planejada és de 2.800 treballadors, amb el recurs a les jubilacions anticipades. Iveco-Pegaso està a l'espera que sigui desenvolupat el pla de rellançament del seu negoci automobilístic.

Un portaveu de la companyia, amb plantes de fabricació a Madrid i Valladolid i la d'Irisbus de Barcelona, explicà que el pla presentat és global i està per desenvolupar, per tant s'ha d'esperar un temps per conèixer si afecta l'estructura espanyola d'Iveco. Assegurà que a Espanya hi ha tranquil·litat al respecte i que l'activitat és la normal.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.