nubes
  • Màx: 16°
  • Mín:

José A. Pascual convida els alumnes del Lul·lià a jugar en el laberint del diccionari

C.C. Palma.
Amb el títol de Cómo leer un diccionario, el doctor José Antonio Pascual Rodríguez, director de l'Institut Cervantes a París, participa aquesta setmana en un dels cursos de l'Estudi General Lul·lià. Es tracta del curs centrat en «Claus per la lectura de textos», i la seva participació, que es tanca avui amb la darrera sessió, l'ha dedicada a mostrar les possibilitats del diccionari com a instrument de lectura que va més enllà del normatiu.

Segons apuntà el doctor, la lectura del diccionari s'ha de plantejar com un joc, tal com s'afrontava en altre temps, com «un laberint al qual un entra com vol, però per sortir-ne ha de burlar la realitat», ja que les paraules estan molt relacionades i cadascuna remet a d'altres sense remei. Pascual apuntà que per assolir l'enriquiment no s'ha d'anar al diccionari com a element normatiu, sinó amb intenció d'analitzar i entendre el perquè dels usos dels mots, i que els professors han d'obrir als ulls dels alumnes aquesta utilitat.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.