algo de nubes
  • Màx: 16°
  • Mín:
16°

«He vengut a Espanya, cerca un altre metge», una doctora es nega a atendre un pacient catalanoparlant

Un pacient català ha patit una discriminació lingüística aquest dissabte, 25 de gener. Marc Miquel, l’afectat, ha explicat a la xarxa social X la seva experiència. Miquel es va sentir menyspreat per utilitzar la seva llengua per part d’una doctora que prové de fora de l’Estat espanyol; la víctima no ha especificat d’on prové la metgessa ni de quin CAP era, només es coneix que és a un CAP de Catalunya.

Miquel assegura que la doctora s’ha negat a atendre’l si li parlava en català, i que la pròxima vegada, tampoc ho faria. «Ella havia arribat a Espanya i que busqués un altre metge», li ha etzibat la metgessa. Després, segons Miquel, aquesta li ha dit «en to fatxenda que posés una reclamació. Dit i fet».

«La resposta ha estat d'algú que creu que està per sobre», exposa la víctima. «No aprendrà que els catalans tenim drets si no els defensa ningú. Considera que el català no va amb ella i no l'aprendrà si no li exigeix algú o veu que és valuós. De moment, aquesta reclamació passa a direcció del CAP i m'ha de donar una resposta d'algun tipus».

Miquel valora com la utilitat de denunciar aquests casos discriminatoris i fer valer els drets dels catalanoparlants, en comptes de «lamentar-se i abaixar el cap»: «És a còpia de rebre queixes que al final algú les canalitza políticament. Cal comptar-les. És imprescindible que reconeguem el repte polític (demogràfic i cultural) que tenim i ens habituem al conflicte fins que siguem capaços de generar lideratges que reverteixin la situació». Acaba el fil de X dirigint-se a tots els catalanoparlants: «Mantinguem el català i siguem dignes».

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente
Per Quin manicomi!, fa 10 dies
A veure...si els pacients i els seus familiars que agredeixen sanitaris són tots forasters, i els sanitaris que agredeixen pacients són tots forasters o sudacas, la culpa es dels mallorquins per parlar català. Aquí hi ha qualque cosa que no funciona.
Valoració:4menosmas
Per Guillem, fa 12 dies
Cada vegada és més freqüent, que et visiti i diagnostiqui un infermer o infermera, mentre el metge és a un altre sala mirant el movil, també hem detectat que cada metge o infermer fa un diagnostic diferent sobre uns mateixos simptomes, vigileu
Valoració:13menosmas
Per Pere, fa 12 dies
I jo quant necessito un Poca-soltes - Pocavergonya crido a Deasprer.
Parla en Català..... COLONO✊
Valoració:12menosmas
Per Dolors Mas Font, fa 12 dies
Els sanitaris tenen la obligació d'escoltar al pacient sigui en català ho en castellà , per suposat si son de fora . Només faltaria!!!!!
Valoració:15menosmas
Per Anna M. Valle i Pons, fa 12 dies
Gràcies, Marc per parlar i defençar la nostra llengua. La que tenim dret a utilitzar per a comunicar-nos ja que és la nostra llengua i la del pares, avis, etc
Valoració:35menosmas
Per @patriota, fa 12 dies
T'has deixat un 9.
Valoració:-5menosmas
Per Normal, fa 12 dies
L'autonomia és un règim que no dona més de si. Ja va nèixer tocada d'ala. Això ho sap tothom, els partits polítics també. El que passa és que els partits polítics no estan al servei de la gent, sinó al servei de les elits. Independència o aniquilació. La resta no és més que bla, bla, bla.
Valoració:17menosmas
Per Ciutadà de Santanyi, fa 12 dies
@ de asprer, com ja t'han dit aquí, si cercau un estúpid baneit i bosses, el míster De Asprer te tots els títols homologats per la "Carencia PPañola de Voxeras".
Valoració:6menosmas
Per Patriota, fa 12 dies
Este tema es muy cansino. Me remito a mis acertadas opiniones en otros comentarios. Yo, en mi vida profesional, no he tenido ningún problema porque el 99,9999999 por ciento de la gente no busca problemas. Entiende que "eso es lo que hay".
Valoració:-61menosmas
Per Indefensa, fa 12 dies
De cada vegada passa més el que explica en Marc Miquel. I ja fa molt de temps que quan vas a la sanitat pública el metge que t'atén ni tan sols te mira a la cara quan parles. A la llengua s'hi afegeixen moltes altres coses, especialment quan acompanyes gent gran amb demència. El tracte no és ni humà. Les queixes no serveixen mai de res. La resposta estàndard sempre és: "lamentamos que se haya sentido mal atendido".
Valoració:24menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente