El filòleg Jordi de Bofarull ha denunciat a través de les xarxes socials, que Aena, l'empresa que gestiona tots els aeroports de l'Estat espanyol, no accepta comunicacions dels seus usuaris que no estiguin escrites en anglès o castellà.
L'empresa que opera a tots els territoris de l'Estat espanyol, en comptes de fer una gestió adequada del multilingüisme, trasllada la responsabilitat als seus clients i els indica que només atén consultes redactades en «Español» o anglès.
Cal recordar que Aena és una empresa pública constituïda en societat anònima que gestiona els aeroports d'interès general a l'Estat espanyol. La societat, que és propietat en un 51% de l'entitat pública empresarial ENAIRE, opera 45 aeroports i 2 heliports a l'Estat.
A @Aena no accepten que des de l’aeroport de Barcelona els clients els adrecin correus en català. @llenguacat pic.twitter.com/ezJZzg5q2c
— Jordi de Bofarull (@jdbofarull) November 14, 2021
A casa intento girar-los la truita als venedors castellufis que em parles castellufi. Sempre els contesto en català. Així els que no tenen competències de català i em molesten (la majoria), deixen de fer-ho (tipus movistar, telefónica, seguros, etc).