Aquests dies els grans mitjans de comunicació ofereixen de manera repetitiva espots, falques i anuncis d'una campanya nacionalista espanyola on el cuiner José Andrés parla de les bondats del 'país más rico del mundo' o del 'país més bo del món' en la seva versió, més recent, en català.
El Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació espanyol ha fet aquesta campanya de comunicació amb el concepte #AlimentosdEspañaamb l'objectiu de despertar «sentiments profunds tant en el consumidor» i amb el xef Josá Andrés a qui defineix com una «persona compromesa».
Pressupost de 12,5 milions d'euros
La partida destinada a la promoció alimentària, sota el concepte de 'Alimentos de España', costarà als contribuents 12,5 milions d'euros, un pressupost que s'explica més per l'objectiu real de la campanya: subvencionar de manera soterrada els grans mitjans de comunicació, que no per un objectiu tan genèric i poc concret com el de promoure els aliments que, tanmateix ja consumeixen els habitants de l'Estat espanyol.
El cuiner que hagué de partir
Encara crida més l'atenció la història del protagonista del anunci, un xef que proclama que Espanya és el país més ric del món i que, en canvi, hagué de partir des de ben petit.
José Ramón Andrés Puerta, més conegut com a José Andrés, va néixer a Mieres l'any 1969. La seva família va traslladar-se a Barcelona quan ell tenia cinc anys. Va treballar a El Bulli mentre estudiava a l'Escola de Restauració i Hosteleria. Als 21 anys va anar a viure als Estats Units, on ha desenvolupat la seva carrera i es va nacionalitzar estatunidenc.
@Claro que si guapi: No és el anuncio lo que quiere destacar el diario sinó lo que nos cuesta a todos ese anuncio.No te sulfures ya sabemos que no està echa la miel para la boca del asno,no es necesario que te plantees dejar de entrar aquí,siau.