algo de nubes
  • Màx: 23°
  • Mín: 17°
21°

Els controladors avisen que és necessari augmentar la plantilla a Espanya

Així ho ha indicat el portaveu nacional de la Unió Sindical de Controladors Aeris, Javier Zanón, després d'un encontre amb el Govern balear

Els controladors han manifestat aquest dijous que és necessari augmentar un 20% la plantilla d'aquests professionals a tot el país ja que, en cas contrari, es produiran demores als aeroports, especialment durant el pròxim estiu, quan preveuen que hi hagi un increment del trànsit.

Així ho ha indicat el portaveu nacional de la Unió Sindical de Controladors Aeris (USCA), Javier Zanón, després de mantenir un encontre en el Consolat amb representants del Govern encapçalats pel president José Ramón Bauzá. Zanón ha assenyalat que el percentatge que seria necessari augmentar a l'illa és també del voltant del 20% i ha advocat perquè es contractin els 200 controladors que actualment estan a l'atur.

El portaveu d'USCA ha assenyalat que el problema que hi ha en la comunitat és "estructural" per la falta de controladors i ha apuntat que en l'encontre amb Bauzá s'ha posat a disposició d'ell per reparar aquest problema que reconeix Eurocontrol.

"No té una solució immediata llevat que es contractin aquests controladors que estan en l'atur", ha apuntat Zanón, que ha admès que encara "hi ha temps" per solucionar aquesta situació. No obstant això, ha afegit que s'hauria de fer "immediatament" perquè aquests professionals han de ser "habilitats" abans a les torres i centres de control.

Liberalització

D'altra banda, Zanón ha assenyalat que un dels temes abordats amb el president autonòmic ha estat el procés de liberalització de les 13 torres, que en el cas de les Balears afecta la d'Eivissa. En aquest sentit, ha mostrat la seva preocupació pel fet que siguin empreses que pràcticament "no coneixen el món del control i de la navegació aèria".

Segons ha dit el portaveu d'USCA, que porta prop de vuit mesos realitzant visites institucionals per manifestar l'opinió del col·lectiu sobre aquest procés, el que sol·liciten és que es realitzi "amb seguretat i solvència" ja que podria ser "irreversible" i es tracta d'un assumpte "fonamental", especialment per a la comunitat balear perquè en depèn el "futur del sector turístic".

En qualsevol cas, Zanón ha aclarit que els controladors no és que estiguin en contra de la privatització, sinó que "es faci d'aquesta manera com s'estava fent, en la qual són empreses que pràcticament no coneixen el sector, que s'han fusionat per una part amb navegació aèria anglesa." És fer-ho "amb unes presses que no s'entén" quan, segons la seva opinió, actualment s'està "funcionant amb qualitat".

Així mateix, ha explicat que, si es dugués a terme aquesta liberalització, la llei garanteix que els controladors se subrogaran a aquest proveïdor privat. "Com a col·lectiu no tenim cap problema, però sí pel que pot significar".

Zanón ha lamentat que l'anterior Executiu central realitzàs aquest procés "amb presses, sense elegir les empreses, i sense explicar res ni a agents ni a touroperadores, ni polítics."

El portaveu d'USCA ha apuntat que el procés de liberalització de les 13 torres "segueix endavant" a falta de la certificació per part de l'Agència Estatal de Seguretat Aèria i el pla de transició, que seria el pas d'AENA al proveïdor privat.

 

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.