cielo claro
  • Màx: 16°
  • Mín:

La TV valenciana, sota sospita pel viatge papal

Un informe sol·licitat per l'instructor del Gürtel conclou que l'actuació feta per RTVV va gestionar i va adjudicar tots els subministraments de manera aleatòria i totalment subjectiva

Un informe judicial conclou que en els contractes adjudicats per la Radiotelevisió Valenciana (RTVV) amb motiu de la visita del papa Benet XVI a València el 2006, de 14.713.924,75 euros, hi hagué un "incompliment generalitzat dels principis de publicitat i concurrència".

L'estudi ha estat elaborat a petició de l'instructor del cas Gürtel, el magistrat del Tribunal Superior de Justícia de Madrid Antonio Pedreira, per la Unitat d'Auxili Judicial, que ha examinat la documentació i els justificants "de despeses referides a la contractació feta" per RTVV amb motiu de la visita papal.

La conclusió és que "l'actuació feta per l'òrgan gestor (RTVV) ha tingut com a finalitat gestionar i adjudicar tots els subministraments i serveis de manera totalment aleatòria i subjectiva, i ha evitat el compliment dels principis de publicitat, concurrència, transparència i objectivitat".

Benet XVI va visitar València els dies 8 i 9 de juliol de 2006 en ocasió del V Encontre mundial de les famílies, del qual RTVV tenia assignada "la cobertura internacional audiovisual, tant tècnica com operativa", segons el conveni firmat per la Fundació organitzadora amb el director general de l'ens, Pedro García Gimeno.

Del cost total dels actes, la major part, 14.688.923,26 euros, va ser assumida per Televisió Autonòmica Valenciana (TAV), mentre que l'altra entitat dependent de RTVV, Ràdio Autonòmica Valenciana (RAV), es va fer càrrec de la resta.

La TAV va tramitar 231 factures, emeses per 97 proveïdors distints, per un import d'1.431.452,94 euros; va gastar 218.660,85 euros amb 183 contractes de personal per obra i va destinar el gruix de la seva inversió, 13.038.809,47 euros, a onze expedients de contractació.

El més important d'aquests darrers, per un import de 7.493.600 euros, va ser adjudicat per al "subministrament en règim de lloguer de pantalles de vídeo, so i megafonia" a l'empresa Teconsa, que, segons l'informe, va incomplir els termes del contracte firmat, ja que va subcontractar part dels treballs a altres companyies, malgrat no disposar de l'autorització expressa de RTVV.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.