nubes dispersas
  • Màx: 25°
  • Mín: 21°
25°

Un aeroport “guapo”, però insegur

Continua el judici que investiga l'accident d'un avió d'Spanair l'agost de l'any passat. El ministre de Foment, José Blanco, afirma que la funcionalitat de l'aeròdrom madrileny “té molt per desitjar”

Arran de l’accident d’Spanair que es cobrà la vida de 154 persones el 20 d’agost passat i dels errors detectats en la coordinació dels equips de rescat, el director de l’aeroport de Barajas, Miguel Àngel Oleaga, assegurà ahir davant el jutge que investiga el sinistre que es canviaran els protocols de seguretat de l’aeròdrom madrileny.

De la fiabilitat de Madrid-Barajas també en parlà ahir el ministre de Foment, José Blanco, que en una entrevista televisiva assegurà que "de vegades, quan es dissenyen aeroports molt bells, s’hi descuiden altres temes tan importants com la seguretat i la funcionalitat del mateix recinte".

En aquest sentit, Blanco reconegué que, encara que "des del punt de vista arquitectònic sigui una gran obra", la funcionalitat de l’aeròdrom madrileny "té molt per desitjar" segons els experts.

Per això, el ministre afirmà que Foment tractarà de posar remei a aquest i a altres aspectes per millorar els protocols actuals. I és que, a parer del ministre, "la seguretat" de tota la xarxa d’aeroports és una aposta del seu departament i "una pedra angular" de la política que du a terme. En aquesta línia, anuncià que, en la pròxima intervenció al Congrés dels Diputats, detallarà les millores que s’estudiant en relació amb aquest tema.

A més, avançà que entre aquests canvis s’hi inclou la reestructuració de la sala de crisi i el sistema de comunicacions de Barajas.

En la seva compareixença davant el jutge, Oleaga assegurà que tots els protocols actuals són "millorables". En aquest sentit, avançà que s’hi estudien millores, si bé reconegué que encara no se n’ha concretada cap. El que sí que deixà clar aquest responsable de Barajas és que l’accident de l’MD82 serví "per millorar qüestions de seguretat a l’aeroport".

Com a exemples sobre els aspectes en què s’ha d’avançar, Oleaga esmentà que es revisarà l’estructura actual de la sala de crisi de l’aeròdrom, a través de la qual es gestionà la coordinació dels equips que participaren en el rescat de les víctimes. En aquest sentit, el director del recinte admeté que es modificaran a causa dels errors que hi hagué a l’hora d’afrontar la catàstrofe del vol JK-5022. No obstant això, en demanar-li quin temps estigué l’operatiu d’emergències a activar-se, un dels temes més denunciats pels supervivents, Oleaga respongué que "immediatament".

Però aquests no seran els únics canvis. El responsable també anuncià una modificació del sistema de comunicacions de l’aeroport madrileny. En aquest sentit, va indicar que l’objectiu és imitar el sistema de registre de telefonades que utilitza el Samur-Protecció Civil de l’Ajuntament de Madrid.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.