L'entitat ecologista tarragonina Mediterrània-CIÏ ha demanat avui una investigació “exhaustiva” sobre les causes de l'enfonsament del vaixell subministrador de gasolina 'Savinosa' aquest matí en el port de Tarragona. El grup ecologista ha considerat, en un comunicat, que la legislació hauria de ser “més estricta” en els vaixells de transport de combustible.
“No caldria permetre que un vaixell de 24 anys d'antiguitat, i que no s'adapta a la normativa europea que exigeix que els vaixells tinguin casc doble, continuï treballant a li nostres costos”, ha afegit. Mediterrànea-CIÏ ha lamentat l'abocament ocasionat per l'enfonsament i ha remarcat que “li taques que embruten el litoral, el fons marí i li platges de tarragona és repeteixen amb massa freqüència”.
Enfosament de matinada
Un vaixell carregat de combustible es va enfonsar la passada matinada al Port de Tarragona abocant 10.000 litres de fuel al mar, sense que encara es coneguin les causes que van provocar aquesta situació. Davant de la situació d'alarma, el delegat del Govern a Catalunya, Joan Rogel, va assenyalar que no existeix perill “més enllà de la situació interna del Port”, ja que després de l'esdeveniment es van col·locar barreres de contenció per evitar que s'estengués l'escapada.
De fet, l'abocament es troba actualment en la seva totalitat fora de les esmentades barreres, en l'interior del Port, pel que no hi ha possibilitat que s'estenguin.
Rangel va explicar que una vegada coneguda la situació es van posar “tots els treballs en marxa” i va destacar que es van mobilitzar tots els recursos “amb tota rapidesa”, de manera que s'ha pogut controlar “satisfactòriament” la situació. Sobre això, la Subdelegació del Govern a Tarragona, va informar que la Capitania Marítima va activar a les 8.15 hores el Pla nacional de contingències per contaminació marina.
Això implica el tancament de les barreres de contenció i la disposició d'una doble barrera per tancar tot el moll i evitar possibles escapades del producte. També van activar embarcacions Pelicano per recollir el producte i, eventualment, treure a la superfície del vaixell.
Rangel va explicar que va estar en contacte permanent amb la ministra de Foment, Magdalena Alvarez, que va facilitar diversos dispositius dependents del seu Departament, i a la qual va transmetre que no hi ha “cap situació de risc que pugui afectar més enllà de la situació interna del Port i que està controlada”.