algo de nubes
  • Màx: 26°
  • Mín: 22°
24°

Mitges veritats

Rubalcaba acusa Spanair d'ocultar informació de l'accident de Barajas. Els treballadors demanen a Zapatero que aclareixi les acusacions de responsabilitat del sinistre

Després que la ministra de Foment, Magdalena Àlvarez, exposàs divendres davant de la Comissió de Foment al Congrés dels Diputats les informacions referents a l’accident aeri de Barajas, les reaccions no s’han fet esperar. El punt que ha generat la discòrdia és la revelació que la ministra féu de les primeres intencions d’Spanair de canviar l’aeronau que se sinistrà després. Aquesta informació suscità declaracions i acusacions diverses.

El ministre de l’Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, acusava aquest dilluns Spanair de dir "mitges veritats" i afirmava que els treballadors de la companyia haurien de dirigir-se cap a una altra banda, ja que segons assegurà "el problema no el tenen amb el Govern".

Aquestes declaracions del ministre venien en relació a la carta oberta enviada pels treballadors de la companyia al president del Govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, en la qual asseguraven que se sentien "humiliats i apallissats" per les paraules que Àlvarez va tenir amb la companyia en la seva compareixença al Congrés, ja que alimenten el "sentiment públic d’indignació" contra l’empresa.

Els empleats d’Spanair declararen que estan sotmesos a un "injust linxament" i explicaren que el suggeriment de canviar l’avió entra dins el protocol i que la ministra no pot llançar "evidències de culpabilitats" a la companyia i als seus treballadors.

Rubalcaba sortí en defensa de la titular de Foment i explicà que si Àlvarez no hagués dit que coneixia aquest fet podria semblar que la ministra havia volgut ocultar informació". La missiva també demanava al president del Govern una compareixença pública per aclarir qualsevol mena de dubte sobre l’actuació de la companyia i dels seus professionals.

Per part seva, Zapatero també defensà la ministra i afirmà que la seva compareixença fou un "exercici de transparència" i que ningú no ha volgut estendre "cap mena de dubte" sobre ningú.

Des del Sindicat de Pilots (Sepla), asseguraren que no "es pot donar importància a un procediment habitual i quotidià traient-lo de context", quan encara cal esperar les conclusions de la comissió d’investigació.

La direcció de la companyia es desmarcà de la carta de la discòrdia i indicà que el comitè d’empresa no hi tingué res a veure.

Acusacions particulars

Les investigacions del cas Spanair es compliquen un poc més. Dos grups de familiars de víctimes de l’accident informaren que presentaran una acusació particular en el procés judicial a càrrec del jutge Javier Pérez, qui haurà d’aclarir les causes del sinistre i determinar-ne les responsabilitats.

Es tracta dels partidaris d’un grup de víctimes pertanyents a la mateixa família que moriren en el sinistre i també dels familiars de les dues úniques víctimes franceses que viatjaven en el vol JK5022, segons s’informà des del diari Le Figaro. Els familiars francesos explicaren al periòdic que estan decidits a personar-se com a acusació particular, ja que "han matat el meu fill i el meu nét", declarà l’avi de les víctimes mortals.

Aquestes personacions a títol individual han fet que l’instructor del cas no decretàs el secret de sumari perquè, segons informà, les families tinguin "transparència" i "accés directe" a la documentació del cas. Tanmateix, les diligències que es practiquin al llarg de la instrucció seran secretes per exigències legals.

Per altra banda, els serveis jurídics de l’Organització Impulsora de Discapacitats (OID) va anunciar que presentarà una acusació popular ja que, segons l’advocat de l’entitat, tenen proves que el mateix avió sinistrat va estar retingut el 30 de maig al·legant "un error al sensor exterior de temperatura del motor". El magistrat del cas no s’hi pronuncià.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.