nubes dispersas
  • Màx: 19.36°
  • Mín: 13.93°
19°

Cascos hi insisteix: «La solució per al 'Prestige' fou la menys dolenta»

El ministre diu que s'actuà «amb urgència» i «coordinació total» en la crisi del petrolier

101048
Els voluntaris fan el que poden contra la devastació a les Cies. | REUTERS.

El ministre de Foment, Francisco Alvarez-Cascos, va assenyalar ahir que la crisi del 'Prestige' va agafar a tota l'organització «a l'altura de les circumstàncies» però «no erem profetes per saber que el vaixell rebentaria a alta mar». Cascos va dir que si s'ha de rectificar alguna cosa, ho faran, «però no a cop calent». El ministre va xifrar en 80 milions d'euros la quantitat amb la que Foment està assumint les tasques desenvolupades des del 13 de novembre i va anunciar un acord perquè la flota artesanal lluiti contra la marea negra.

El ministre de Foment va considerar que les actuacions d'allunyament del vaixell de les costes han estat correctes, ja que la capacitat de resposta amb el vaixell ha estat «òptima». Cascos va afegir que totes les opinions sobre què s'hauria d'haver fet amb el petroler «són molt respectables un mes després» però que les que no es van expressar el dia 14 «són poc operatives».

Sobre les opinions que creuen que haguès estat millor portar el 'Prestige' a port, Cascos va advertir de la catàstrofe econòmica que suposava bloquejar el port d'A Corunya per temps indefinit, en cas que s'haguès emportat el vaixell allà, i va afegir que els riscs econòmics i ecològics van desaconsellar aquesta opció. «Ni una sola confraria haguès aprovat destinar el vaixell a un punt qualsevol de la costa», va assenyalar.

Cascos va dir que a l'hora de prendre les decisions la «coordiancio interna va ser total», toti que no sabien el que anava a ocórrer «perquè no som profetes». I afegí que si la responsabilitat política l'ha d'assumir per no ser profeta, l'assumeix.

El ministre va anunciar que a partir d'ahir va començar a funcionar l'acord entre administracions, confraries i associacions de musclers per desplegar la flota pequera artesanal en la lluita contra la marea negra ja que els vaixells grans tenen més dificultats.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.