algo de nubes
  • Màx: 18.8°
  • Mín: 8.69°
17°

El BSCH estalviarà 150.000 milions a l'any amb ajusts de xarxes i plantilles

La màxima prioritat del banc és la seva presència a internet

El BSCH assolirà cada any, i a partir d'aquest exercici, un estalvi de costs de 150.000 milions de pessetes amb els programes d'ajusts de sucursals i plantilles, cosa que suposa elevar un 42 per cent l'objectiu inicial marcat amb la fusió, que va ser de 105.000 milions anuals.

En la seva intervenció en la junta d'accionistes celebrada a Santander, el conseller delegat, Àngel Corcostegi, va fer un balanç positiu dels resultats del grup en el primer any de fusió i avançà les línies de gestió per al futur, que resumí a estalviar costs, potenciar el negoci domèstic i fidelitzar la clientela amb l'estratègia multimarca. El banc havia avançat aquesta mateixa setmana davant 2.500 directius del grup de tot el món que havia d'anar cap a un marge d'eficiència del 40 per cent. En aquest punt recordà que la reducció de plantilla amb més d'11.000 persones el 1999 i el tancament de 450 oficines ha ajudat a rebaixar la ràtio d'eficiència del 62'1 al 57'7 per cent.

Corcostegi destacà l'«enorme eficàcia» demostrada per la permanència de les marques Santander, Central Hispano i Banesto en «fidelitzar les seves pròpies clienteles i, fins i tot, augmentar algunes quotes de mercat». El conseller delegat s'encarregà d'exposar davant els accionistes els objectius financers marcats per l'entitat, entre els quals s'inclou elevar al 25% el benefici per acció i apujar la quota de mercat a Llatinoamèrica al 10%. Reiterà, així mateix, l'interès pel desenvolupament de la banca a internet, per la qual cosa preveuen utilitzar els suports adequats «que atorguen les nostres relacions industrials, que no dubtarem a expandir i a enfortir». «Concebem el nostre projecte a internet com a prioritari i sense limitacions de fronteres, amb clara projecció europea i americana», destacà.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.