algo de nubes
  • Màx: 28°
  • Mín: 22°
24°

Eroski llança la campanya ‘Productes de Sa Nostra Terra’ amb l'objectiu d'incrementar el consum de producte local

Eroski llança la campanya ‘Productes de Sa Nostra Terra’.

Eroski

Eroski ha llançat aquest dissabte, com cada any, la campanya “Productes de Sa Nostra Terra”. L’objectiu, segons la cadena de supermercats, és «oferir un producte fresc i de qualitat i recolzar als productors locals».

Segons ha informat Eroski, durant el 2015 la facturació d'aquests productes locals va superar els 77 milions d'euros a Balears, incrementant un altre any més les xifres de venda d'anys precedents. Tal com ha expressat Alfredo Herráez, director d'Eroski a Balears, això suposa un 0,18% més que l'any anterior.

D'hortalisses sembrades i recol·lectades a Balears, Eroski ha venut més de 15.000 tones, la qual cosa ha suposat més de 27 milions d'euros, un 3,71% més que l'any passat. Quant al peix, les captures locals ja suposen gairebé més d'un quart del total de les vendes de peixateria, aconseguint les 280 tones venudes. De forma similar, la vedella balear suposa el 34% de tot el boví al tall, aconseguint una facturació de més de 4 milions d'euros, als quals caldria sumar, els 11.500 bens nascuts i criats a Balears. 

En xarcuteria també s'han incrementat les vendes. A més dels 60 milions de sobrassada IGP de Mallorca, s'han comercialitzat les varietats d'Eivissa i Menorca. Mentre, del formatge DO Maó s'han venut 230 tones. Això fa ascendir la facturació total en productes de xarcuteria balear als 5 milions d'euros en tota la regió.

També s'ha fet un esforç a donar a conèixer els millors cellers i vins, de gran qualitat, emparats en diverses denominacions d'origen. Més de 350.000 litres de brous de les illes, entre DO i Vins de la Terra, s'han venut en 2015. 

Oli i sector làctic

Un altre sector pel qual Eroski aposta és l'oli i les olives DO de Mallorca, dels quals es comercialitzen 8 referències del primer i 4 del segon. A més, aquest any s'ha realitzat una campanya específica de suport a aquests productes i s'espera un increment del consum del 8%.

Finalment, i parlant del sector làctic, aquest any s'han rubricat importants acords amb els productors els resultats dels quals esperem veure molt ràpid, i també s'ha signat, a través de l'Associació de Cadenes d'Alimentació (ACAIB), un conveni amb la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca del Govern dels Illes Balears, amb l'objectiu de promocionar i fomentar el consum dels productes làctics de Balears. A més de les 230 tones de formatge DO Maó ja esmentades, apuntar que entre llet UHT i llet fresca de les illes s'han venut 537.066 litres.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Calla!, fa mes de 6 anys

Les nous, siguin d'on siguin, són bones per les malalties del cervell, encara que pels atacs d'ira i violència no basten i s' ha de prendre medicació.

Valoració:6menosmas
Per Biodramina, fa mes de 6 anys

@ferragut

Me han dicho que "Hacendado" tiene buenos precios.
Sabes de alguno cerca del centro?.

Valoració:0menosmas
Per ferragut, fa mes de 6 anys

Soc un ferm defensor del producte local, i s'ha d'agrair que empreses com Eroski o Hiper Centro tenguin tants productes d'aquí. Han aconseguit que no vagi a comprar a llocs con Lidl o Hacendado,

Valoració:17menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente