L'aeroport de Palma és una de les infraestructures de les Balears que més pateix la forta estacionalitat de l'economia illenca. Per això, AENA ha decidit que aquest hivern es tancarà el mòdul A per primera vegada. Segons va informar ahir l'ens aeroportuari en un comunicat, l'objectiu de la mesura és ajustar la capacitat de l'edifici terminal al trànsit real de passatgers, de manera que tota l'operativitat del mòdul A es traslladarà al C.
El mòdul A és el que habitualment s'utilitza per a moviments d'arribada i sortida a països no Schengen i tercers països, és a dir, aquells orígens o destinacions els passatgers de les quals necessiten control de passaport. Així, des d'avui el trànsit internacional s'operarà en el mòdul C i s'hi duran a terme els corresponents controls fronterers.
Son Sant Joan, com a aeroport turístic, registra una variació de circulació de passatgers i operacions considerable entre la temporada d'hivern i la d'estiu. Des dels mesos de maig a octubre, per l'aeròdrom palmesà passen més del 75 per cent dels passatgers totals de l'any i en aquest període s'operen aproximadament el 70 per cent dels moviments.
Estalvi
L'esmentada mesura implica un estalvi en recursos energètics, climatització, il·luminació, neteja i manteniment, segons indicà AENA. Es mantindran tancades totes les passarel·les del mòdul A i les 25 portes d'embarcament. Per l'ens, el tancament d'un dels mòduls permet donar resposta a les oscil·lacions de trànsit que es produeixen entre la temporada de hivern i la d'estiu. AENA preveu reobrir la zona a l'inici de la temporada d'estiu (a finals del mes de març), depenent de la necessitat de l'aeroport segons la programació de vols.