algo de nubes
  • Màx: 33°
  • Mín: 25°
32°

“La Llei de ports té mentalitat de Madrid”

El port de Palma n'és el més perjudicat, ja que no se'n tenen en compte les singularitats”

50920

Pere Macias.

Sebastià Amengual

Pere Macias (Olot, 1954) és actualment el portaveu adjunt de CiU al Congrés dels Diputats, a més del president de la Comissió d'Habitatge de la mateixa cambra. Macias va atendre aquest diari per parlar de la Llei de ports, a la qual el seu partit ha presentat 160 esmenes, cinc de les quals han estat redactades amb UM. I és que des de les illes, tant Balears com Canàries, s'han mostrat bastant crítics amb alguns punts de l'esmentada norma.

Què suposa aquesta llei com està en l'actualitat?
Es tracta d'una llei de l'època en què Magdalena Àlvarez era ministra i ha estat prop d'un any i mig aturada al Congrés. Entre el PP i el PSOE, però, hi han presentat prop de 400 esmenes, de manera que han canviat la legislació anterior. Allò que ens preocupa és que es tracta d'un acord regressiu, en contra de l'autonomia portuària. Suposa una gran burocratització i fa que moltes decisions s'hagin de prendre des de Madrid. Aquest fet ens preocupa molt.

Pel que fa als preus, se'n preveu un encariment de més del 50%.
Sí, en el trànsit de ferris en la línia regular entre la Península i les Illes. De fet, hem presentat esmenes en aquest sentit a petició d'UM, que s'han fet conjuntament amb Coalició Canària (CC) amb l'objectiu de poder mantenir el marc tarifari per a les illes. Cal tenir en compte que per a les illes és obligatori fer servir el transport marítim, per la qual cosa mereixen una especificitat. Aquest fet demostra la visió uniformista i centralista de la llei.

Com creis que es pot solucionar aquest punt?
Esper que s'adonin de la barbaritat que això suposa en relació a les illes i que acceptin les esmenes perquè es puguin restablir les condicions tarifàries.

Quins altres punts negatius implica per a Palma aquesta normativa?
La veritat és que el port de Palma n'és el més perjudicat. Es tracta d'una llei feta amb mentalitat de Madrid, sense tenir en compte les singularitats de cada indret de l'Estat, com si tots els ports fossin industrials. Es castiga els ports comercials i les tarifes s'estableixen segons els valors cadastrals del sòl, de manera que a Palma és molt més car descarregar perquè el valor cadastral de la zona del port palmesà és alt.

Quins altres inconvenients té per als ports comercials?

El sector de la nàutica esportiva també en surt bastant perjudicat, perquè no entén que el turisme nàutic no es pot castigar. Sembla com si els fessin nosa els ports esportius i els volen encarir. Així mateix, amb aquesta llei es persegueixen els clubs nàutics. De fet, des de Convergència i Unió hi hem presentat una esmena en defensa de la nàutica esportiva, perquè creim que és un gran complement al sector turístic.

Què pensau de dotar els fars d'ús hoteler?

Consideram que pot ser positiu i, en aquest sentit, creim que s'ha fet bé, donant-los una utilitat per evitar-ne el deteriorament. Es tracta d'elements ubicats en indrets paisatgístics formidables i pot ser bo fer-los rendibles.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.