nubes
  • Màx: 23°
  • Mín: 20°
20°

Quatre low cost, en el punt de mira

Cort es querellarà contra quatre aerolínies si no volen eliminar les taxes per dur l'equipatge o per pagar amb targeta de crèdit, clàusules “abusives” pels consumidors

L’Ajuntament de Palma es posarà en contacte amb els responsables de quatre companyies aèries de baix cost que operen a les Balears per negociar la supressió de tres clàusules "abusives" per als consumidors. Si no s’anul·len, Cort demandarà als jutjats les aerolínies. La iniciativa surt d’un informe elaborat per l’Institut Municipal de Protecció del Consumidor en el qual s’informa de tres clàusules considerades "nul·les per abusives o deslleials" en les condicions generals de contractació de quatre aerolínies low cost, segons explicà ahir la tinent de batle de Relacions Institucionals, Turisme, Comerç i Consum, Joana Maria Borràs. Un dels punts es refereix al cobrament d’un suplement pel fet de dur l’equipatge, que encareix la tarifa del passatge oferta inicialment al consumidor i que "la Llei de navegació aèria ja inclou en les obligacions" de les companyies, assenyalà Borràs.

La segona qüestió correspon al suplement pel pagament amb targeta de crèdit, clàusula considerada "nul·la de ple dret" pels juristes que han elaborat l’informe. En tercer lloc, en cas de controvèrsia entre el viatger i la companyia, aquestes aerolínies han inclòs una clàusula per la qual estableixen que els tribunals competents per dirimir-la es troben en territori estranger, per exemple a Anglaterra, a Gal·les i a Alemanya. En el cas que les empreses en qüestió no accedissin a eliminar les esmentades condicions dels seus contractes, l’Ajuntament de Palma les demandaria davant els tribunals, de manera que seria la primera Administració que faria ús de la seva legitimació legal en querellar-s’hi per aquesta qüestió.

Borràs –que no volgué revelar quines són les quatre aerolínies que apliquen els criteris mencionats– explicà que en l’informe s’estudien 16 companyies aèries que operen a les Balears, de les quals 8 són de baix cost. Així mateix advertí què, si finalment "els jutges obliguen aquestes empreses a eliminar les clàusules", la decisió tindria efectes "en tot el territori espanyol". Després d’aquesta primera investigació, l’Institut Municipal de Protecció del Consumidor, creat fa un any, estudiarà les asseguradores, els bancs i les empreses de telefonia mòbil, "els quatre sectors en què els ciutadans necessiten més protecció".

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Tanmateix, fa mes de 15 anys
Per què no parlen clar i dien els noms de les aerolínees? Que s'hagi de pagar un plus per dur equipatge (facturat) no me pareix abusiu, però si que ho és quan te trobes al final del procés de compra (a través d'una web) i te'n duus la sorpresa de que per pagar has de pagar una taxa! (que varia segons el tipus de targeta emprada, però sempre pagues una taxa extra). Provau-ho amb Clickair, per exemple.
Valoració:2menosmas
Per Estudiantet, fa mes de 15 anys
¿I no seria millor informar an el consumidor sobre els preus que poden aplicar i els servicis que poden oferir? Tots aquests problemas surten per la mentalitat del consumidor o client.

Una companyia de bax cost no ha de tenir la possibilitat de oferir i cobrar suplements. Si el equipaje permès ès de cinc kilos i de tal volum, la companyia de bax cost no podrà admetre tal passajer, que vagi amb una altra de servicis superiors.
Tot se tracta de definir las categorias.

Valoració:4menosmas
Per Middelmann, fa mes de 15 anys
Air Berlin?
Valoració:1menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente