algo de nubes
  • Màx: 24°
  • Mín: 18°
22°

L'atur com a reclam

Petites i grans empreses fan ofertes especials per a desocupats. Es tracta de reactivar el consum donant una “petita empenta” als que més pateixen la crisi. El col·lectiu és un important segment de mercat

Factures a meitat de preu, mòbils "quasi regalats" i menjar de franc. Estar desocupat sembla que de cada vegada té més "avantatges", si ho hem de jutjar per les ofertes per a aquells que han perdut la feina. Des del 13 de març passat, Air Europa torna íntegrament els doblers als qui hagin comprat un bitllet seu i posteriorment hagin quedat a l’atur. "No té cap altra intenció que entendre la situació personal de qui ha perdut la feina; és simplement una ajuda", explica Julio Fernández, responsable de Comunicació de l’aerolínia, qui assenyala que "ara per ara" la iniciativa no té data de caducitat. Telefónica també ha anunciat rebaixes en les factures dels clients a l’atur. El descompte de la companyia s’aplicarà fins a final d’any amb un límit mensual de 20 euros en la línia fixa i de 20 en el mòbil. La companyia assegura que es tracta d’una mesura "atípica" i "única" que no cerca atreure clients, perquè els beneficiaris han de tenir una antiguitat mínima de sis mesos dins l’empresa.

Menú gratuït

Una altra proposta és la que posà en marxa la cadena Taberna Bocatín. Els seus establiments als centres Ocimax i Festival Park donaren menú gratuït als que s’hi presentaven amb la targeta segellada de l’Inem tots els dimecres de març a migdia. La cadena calcula que 25.000 desocupats passaren aquells quatre dies pels 50 establiments adherits a la campanya a tot l’Estat. Al carrer Arxiduc Lluís Salvador de Palma, una nova botiga de compravenda d’objectes de segona mà lluita per fer-se un lloc en el negoci entre les cadenes competidores ja instal·lades a Ciutat. Per això, ofereixen un 15% de descompte a qui acrediti estar inscrit a les llistes del SOIB. Gràcies a aquesta oferta, diu José Miguel Miró, gerent de Change to Change, "hi hem vist passar devers un centenar de targetes de l’Inem" en un mes.

La clau és bàsicament el boca-orella, explica Miró, qui mantindrà el descompte "fins que la cosa s’arregli". "És un benefici per a nosaltres i per a la resta", etziba. Empresaris pietosos que es fan càrrec del patiment dels assalariats o clara campanya de màrqueting? "El benefici per a l’empresa en aquest cas sempre és doble: primer en termes de rendibilitat econòmica i segon pel que fa a la millora de la imatge corporativa. I vull pensar que també es fa per ajudar les persones aturades", explica Joan Vives, degà del Col·legi de Publicistes de les Illes Balears.

Objectiu: activar el consum

"És un tipus de campanya que que anima a consumir, i en aquests moments qualsevol element que ajudi a reactivar el consum és positiu", diu Vives. "No hem d’oblidar, a més –adverteix Vives–, que en l’actualitat els desocupats són un col·lectiu molt important" i, per tant, un gran segment de mercat. En aquest sentit, Vives no dubta que la tendència continuarà: si una companyia ho fa, la competència batallarà en la mateixa direcció per prendre-li clients.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.