L'apunt
El vot independentista creix
25/12/17 0:00
L'1 d'octubre, malgrat els atacs policials, militars i cibernètics, es va poder fer un referèndum d'autodeterminació al Principat de Catalunya.
També a Opinió
- «Són vostès les del català? Doncs ara mateix les trec de la meva agenda», un metge nega l’atenció a una pacient
- El batle de Petra comercialitza un allotjament turístic gràcies a haver mentit en la Declaració Responsable inicial
- Dues diputades de Vox tornen a muntar un espectacle al Parlament i s’insulten entre elles: «gilipollas» i «sinvergüenza»
- El primer tinent de batle de Petra va construir una bodega il·legal
- Nova junta gestora de l’OCB d’Inca
5 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Totalmente de acuerdo contigo: unas autonómicas no sirven para decidir nada, probablemente uno se puede hacer a la idea de lo que se cuece e interpretarlo de la forma que más le conviene (por mucho que trate de ser frío). Probablemente no todos los votantes de cada uno de los partidos esté 100% conforme con ciertas propuestas de dichos partidos, así que ciertamente me sigue pareciendo un tema a votar en referendum tal como dices.
A les enquestes post 1d'octubre hi vaig llegir que, entre els qui recordaven haver votat comuns el 27 S, un 47 èr cent en el referendum hi votaren SI, un 5 per cent NO, un 5 per cent en blanc i un 43 per cent no hi va votar. Tanmateix quan es volen comptar vots sobre un tema en concret s'ha de fer un referendum, perque unes eleccions es veuen influides per molts de factors diferents.
jbm: he sumado los votos de ciudadanos, psc, catcomu-podem y pp (ni votos en blanco, ni nulos ni nada de eso) son los números que arroja El País que entiendo son correctos. Hasta donde yo se Podem-catComú son contrarios a la independencia y favorables al referendum (votarían no). Igual estoy equivocado, si es así me disculpo, no tengo ningún problema. En cualquier caso me sigue pareciendo una aberración ignorar al "insignificante" número de votantes que salen según tus números. En Canadá, por poner un ejemplo de país civilizado, la independencia de un territorio no se puede decidir con un margen tan pequeño. Y yo soy favorable a un referendum, no me canso de repetirlo, ya que no se puede ignorar a los votantes independentistas de ninguna manera, obviamente.
Manoletí: això de sumar els vots en blanc, i els dels Comuns i els del PACMA, que no es pronunciaven sobre la independència (l'1 d'octubre un 47 per c ent dels votants dels comuns hi votaren SI, un 5 per cent NO, un 5 per cent en b lanc i un 43 per cent no hi va votar), és fer trampa. Els qui es pronunciaven contras la independència han tengut 1.890.000 vots, aproximadament, i els qui s'hi pronunciaven a favor 2.070.000 aproximadament (tots dos alguns més perque hi ha els vots de l'extranger). Això fa 180.000 vots més a favor de l independència que no en contra. Així ho han entès emissores com la BBC que diu: indepes 70, antiindepes 57 no alineats 8, quan parla dels escons.
El bloque no independentista suma 2.212.800 votos, es la ley electoral la que otorga más escaños a los independentistas. ¿Porque nunca habláis de ellos?