El més curiós de tots els llibres que recomanarem en aquesta sèrie.
La independència a debat en l'entorn anarquista. Alguns dels autors votaren NO-Sí el 9-N. Altres optaren per fer boicot, com sempre, a les urnes.
«Amb Referèndum o no, la qüestió de la independència no desapareixerà en cap futur pròxim. En general, les llibertaries hem estat molt callades sobre l’assumpte. Tot i nostre rebuig a participar als processos polítics o fomentar nacionalismes i altres mecanismes per recuperar el conflicte social, veiem necessari parlar sobre els problemes de fons i difondre crítiques realment anticapitalistes i anti-estatistes a prop dels nacionalismes, de la recuperació democràtica i de la participació de tota mena de partits polítics als moviments socials» expliquen els impulsors de l'edició.
És un llibre de debat que recopila articles sobre la independència (a favor i en contra) des d'una perspectiva llibertaria.
Pues a mi, con todas las cosas imperfectas que pueda tener España, ¿Qué nación no las tiene?, me enorgullezco cuando me tildan de español. Jamás renunciaré ni a mi patria pequeña ni a la grande. Me encanta ver la bandera de mi patria y las cosas enormes que hay en ella. Otros por el contrario, siendo españoles por nacimiento, padres, abuelos y demás familiares despotrican contra ella. Pero no se van nunca, ni devuelven los documentos que les acredita como españoles.
Que envidia me dan los norteamericanos. Te vas a Tejas, un suponer, y ves como en cualquier parte ondea la bandera de las barras y las estrellas y junto a ella, la tricolor con la estrella en el centro o en la parte superior. Y esto ocurre en cualquier parte de los 50 y tantos estados que forman este gran país. Y todos ellos diferentes entre si. Con todas sus imperfecciones, que las hay, como en todas partes.
Aquí queremos romper a la nación más antigua de Europa. Como0 si no se pudiera ser mallorquín y español al mismo tiempo.
Que tengas un bon día Jaume. Pero deberías irte. Yo, si no estuviere a gusto, lo haría.