algo de nubes
  • Màx: 15°
  • Mín: 13°
14°

El Comitè Olimpic de Catalunya

Corria l'any 1992, de broma en broma, gairebé un quart de segle. Faltaven poques setmanes perquè comencessin els Jocs Olímpics de Barcelona. Un company de la Crida a la Solidaritat, en Ricard, i un servidor ens varem 'colar' a una conferència sobre dret i esport que se celebrava al col·legi d'Advocats de Barcelona i que inaugurava Juan Antonio Samaranch, un antic falangista que aleshores era president d'una de les organitzacions més corruptes del Món: el Comitè Olímpic Internacional.

Quan Samaranch va començar el seu discurs, ens varem aixecar, varem desplegar una pancarta a favor del reconeixement del Comitè Olímpic de Catalunya i varem llegir un manifest. En haver acabat, uns mossos d'esquadra, cordialment, ens varen detenir i identificar.

En acabar la conferència, Samaranch va declarar «tenen raó els que demanen una major presència dels símbols catalans als Jocs» i es va comprometre a reconèixer el COC «el dia després» de que acabassin els Jocs de Barcelona.

Un quart de segle i moltes batalletes després, el COC segueix sense reconeixement internacional a causa del boicot sistemàtic que ha exercit l'Estat espanyol que ha usat, fins i tot, la guerra bruta per evitar-ho.

Aquesta és una de les moltes raons que expliquen que avui, al Principat, hi hagi una àmplia majoria social favorable a la independència.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Guiem, fa mes de 7 anys

Gracis an Samaranc varen fer ses olimpiades a Barcelona al 92 , o siga gracis a un falangista i corrupte
Es que no teniu agafada per enlloc

Valoració:-5menosmas
Per Mallorquí, fa mes de 7 anys

Visca Mallorca lliure de feixisme pancatalanista.

Som mallorquins! Mai catalans!

Valoració:-9menosmas
Per sensefi, fa mes de 7 anys

¿25?. Pongamos 50.

Valoració:0menosmas
Per Biodramina, fa mes de 7 anys

Ay, Bartolo.....te entiendo perfectamente.
Debe ser frustrante ver que 25 años de tu vida se han ido a tomar por culo haciendo el nota para nada....

Ánimo.
Te queremos.

Valoració:0menosmas
Per Guiem, fa mes de 7 anys

Aqui se equivocaren es mossos de esquadre, no te haurien de haver amollat, si te haguesin enxiquerat noltros mos haurien alliberat tot aquest temps

Valoració:-9menosmas
Per Don, fa mes de 7 anys

No es tracta de renunciar, sinó de tenir l'opció de poder triar el COC. Igual com e formenterer que ha triat competir amb Sissa i no amb espanya

Valoració:3menosmas
Per Esra, fa mes de 7 anys

En realitat el que competeixen són comitès olímpics¡, ni països, ni nacions. El COI entitat privada, pot reconeixer, si vol, el COC, o el comitè olimpic de Manacor.

Valoració:3menosmas
Per deman, fa mes de 7 anys

Son paissos, no trossos de paissos ets que compiteixen. ¿Quan heu entendreu?.

Valoració:-6menosmas
Per joan, fa mes de 7 anys

No he visto muchos deportistas catalanes negarse a competir con la sele cion española...seran tots botiflers.

Valoració:0menosmas
Per Lluis Albert, fa mes de 7 anys

El mateix passa amb el reconeixement internacional de les seleccions catalanes.

Valoració:2menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente