1264: La Confraria del Confaló
25/02/12 0:00
La Confraria del Confaló, que té la capella a l'església de Santa Eulària, fundada a la basílica de Santa Maria la Major de Roma, arribava a Mallorca a finals del segle XV i es convertí en el llibre més antic d'aquest arxiu local de l'any 1482. Els confrares practicaven la caritat i recollien almoines per a la conservació i restauració de santuaris marians.
El 1590 la confraria mallorquina era agregada a la de Roma i Nostra Senyora de Santa Eulàlia esdevenia Nostra Senyora del Confaló. Es deia Confaló pel nom italià referit a la bandera o estendard que duien els caps de tropa durant l'Edat Mitjana per tal d'animar els combatents. El que la portava era anomenat confaloniero.
- El 78,5 % de les famílies de les Illes Balears varen triar el català com a llengua a l'escola
- Un vídeo del Govern sobre l'ús responsable de l'aigua rep una allau de crítiques: «S'ha de tenir un bon fetge...»
- Reclamen el desallotjament de dos edificis històrics de Palma, ocupats pel Ministeri de Defensa i per la família reial espanyola
- L’STEI denuncia que la Conselleria d’Educació amaga informació sobre ràtios i quotes
- Un grup de joves menorquins responen a les provocacions espanyolistes durant l'acte de Ses Avellanes de les festes de Sant Joan
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
gonfanó i gonfanoner