És difícil superar les injustícies
El neoliberalisme, tan estimat per tots els governs dels països desenvolupats o per les elits que governen realment, és responsable de les injustícies i de la seva cronicitat a la majoria de països en desenvolupament. Si un objectiu del mil·lenni era aconseguir l'escolarització a l'ensenyament primari a tot el món, encara que estigui a punt d'aconseguir-se, es fa amb moltes llacunes, i una de les principals és la manca d'atenció a l'alumnat amb necessitats educatives específiques. Són les elits governants neoliberals les que tenen en ment un pla per aconseguir la privatització de l'ensenyament, pla classista que exclou la infància pobra, majoritària a gran part de països del món.
I a un lloc desenvolupat com les Illes Balears, quines perspectives tenim? Després d'anys d'integració de l'alumnat amb NEE, d'un gran esforç per part del professorat, de reducció de la ràtio per cada un d'aquests alumnes, l'altre dia una professora ben experimentada en atenció a la diversitat em resumia la situació actual dient que la dèria de la crisi i de les retallades, que mai no haurien d'afectar el sector de l'educació, els deixava l'escola amb classes de 27 infants més dos de necessitats específiques de suport educatiu i els suprimien l'atenció a la diversitat, això a les classes d'educació infantil, allà on fa falta més inversió perquè s'estan posant les bases de l'edifici formatiu de cada infant per a tota la vida.
Això passa amb una conselleria socialista, que sempre manifesta que retallarà el mínim possible. Si, en canvi, s'esperen solucions amb el PP, ja heu pogut sentir l'exconseller Sr. Fiol, clamant perquè s'elimini el borsí d'interins i s'augmentin les ràtios. Encara que sigui difícil de creure, tot això són consignes de les elits neoliberals.
També a Opinió
- «Són vostès les del català? Doncs ara mateix les trec de la meva agenda», un metge nega l’atenció a una pacient
- El batle de Petra comercialitza un allotjament turístic gràcies a haver mentit en la Declaració Responsable inicial
- Dues diputades de Vox tornen a muntar un espectacle al Parlament i s’insulten entre elles: «gilipollas» i «sinvergüenza»
- El primer tinent de batle de Petra va construir una bodega il·legal
- Nova junta gestora de l’OCB d’Inca
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Sa crisi és s'excusa per a llevar a qui manco té i més necessita
És un desastre... Tothom ha de tenir dret a l'educació. La crisi hauria d'afectar primer altres instàncies i no el món de l'educació, un món molt important.
L'objectiu de aconseguir l'ensenyament primari per tothom ès una infàmia, o sigui que no se permet que hi hagi pobles que puguin viure a la edat de pedra, an el paleolític superior o altres estadis de la evolució. No se permet la segregació cultural però sí la integració a la "civilització" dominant. La civilització dominant ha de admetre gent no apte, i les civilitzacions no dominants no poden existir encara que hi hagués gent apte per desplegar-les. Paraula de progressia. Un món sense mestres.
Xisca en el centre aquest on dius vos maten a feina no?? nins a part dels d'integració??
Jo he estat mestra de pt en una asce i us puc dir que la feinada és insoportable però molt gratificant, i que ningú no s'implica amb aquests infants, es necessiten moltes mans i al final només tens unes poques a sobre si ja lleven professorat apaga i vamonos
xiscaaaaaaaaaaaaaa jo també he partitr d'aquesta escola de bojos hem fuit sis persones, qui vulgui patir mal d'esquena que la pateixi que jho seré per Consell, records i salut, i sobretot a seguir escrivint articles tan bons
INmillorable el que deis totalment cert i pitjor no podem anar, amb sous que baixen ivas que pujen i aules massificades no podem anar enlloc
He fet feina fins el dia d'avui en una escola on hi ha una aula d'UECP que fa dos anys es deia ASCE i en l'entrada de la LOE ja no. Són les aules on hi conviuen cinc infants de necessitats específiques de suport educatiu, amb unes característiques físiques i psíquiques molt especials,tant que alguns d'aquests infants no tenen diagnosticada la seva malaltia i d'altres que els ho diagnostiquen quant ja tenen 13 anys i quant han de partir de l'escola i se'n van a un centre específic com Aspace, amadip, etc. He treballat a l'educació infantil durant 14 anys. Vos explicaré una mica la història. Quan vaig arribar vaig fer de tutora molts d'anys i hi havia un infant d'integració en tot infantil, i uns 20 alumnes per aula. Varen anar passant els anys ens van obrir l'aula UECP ens varen fer intengrar 5 infants que no eran integradors amb aules ja de 25 anys amb un infant diagnosticat d'esquizofrènia i sense medicar que ens pegava a tots amb una gran força i només tenia 5 anys i ens escopia ens insultava etc durant tres anys varen haver d'aguantar un infant sense medicar i que l'integraven a unes aules on ja havien crescut en ràtios i amb infants de NESE dos per aula , i fins a tres que n'hem arribat a tenir. Aquest darrer any hen tengut 26 infants per aula més dos d'integració, i enguany també ens lleven pirofessorat, havent més dificultats per aula i més alumnes. Vull dir que els informes PISA ja no seran els culpables de tenir una qualitat dura i molt difícil.Com es pot fer una bona integració, una bona educació i una bona qualitat educativa amb tot aquest percal?? com ens valorarà PISA si la realitat la camuflen, només agafen escoles d'èlit i a sobre es fan els víctimes que anam per darrera de tot, me fan plorera i la veritat han aconseguit que canvii d'especialitat, que me'n vagi a primària i que vulgui viure millor, i vos dic una cosa, es necessiten mestres que tenguin molta d'il·lusió a infantil perquè sinó la tenen la perdran tot just començar. Com podem seguir educant amb infants petits amb ràtios de 26 més dos infants de NESE i a sobre infants d'una aula específica, amb menys professorat??Gràcies Joan.