Perdonavides
Com que no han explicat el per què del rebuig al tramvia per la primera línia de s'Arenal, que els hotelers ho facin casus belli deu significar que s'aferren a l'emblanquinat per boicotejar un pla de renovació que no els beneficia tant com estan avesats. Estranya aquest enfrontament a un mitjà de transport net, silenciós, que vertebraria tot l'espai turístic i l'aproparia, més que mai, a la ciutat. L'encabronada tendria sentit si perjudicàs la tranquil·litat dels turistes i residents o si, per exemple, reivindicassin que per primera línia el tramvia circulàs sense catenària -amb presa central de corrent- per no fer malbé un paisatge que, una vegada fet l'esponjament i els canvis urbanístics, se suposa ha de ser molt millor que l'actual.
Però com que, per llenguatge i per actitud, els hotelers neguen el debat, haurem de convenir que tot es redueix a una demostració de poder i a un envit preventiu per aconseguir millors beneficis del suculent pastís de doblers públics que envolten el macroprojecte. Amb una sola frase han recuperat la imatge de perdonavides habitual.
També a Opinió
- El batle de Petra va aprofitar el càrrec per ‘auto-legalitzar’ el seu lloguer turístic i forçar la legalització de la bodega de ‘Coleto’
- Ha mort Francesc Moll i Marquès, fundador del GOB, hereu de Can Moll i editor compromès amb la llengua catalana
- Aquests són els municipis de les Balears al top 100 de demanda de lloguer
- «Són vostès les del català? Doncs ara mateix les trec de la meva agenda», un metge nega l’atenció a una pacient
- [VÍDEO] Arran mostra l’acció contra la Conselleria i crema fotos de polítics i hotelers
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
És probable que es hotelers cobrin comissions de ses empreses de lloguer de cotxes per proporcionar-los clients, quan no que més d'un hoteler hi tenga interessos directes en empreses d'aquestes, o en cases fabricants de cotxes o companyies de carburants. Per altra banda, segons vaig llegir fa molt, foren es membres des sector turístic de sa Platja de Palma es qui el 1963 reclamaren s'eliminació de sa línia de tren Palma-Llucmajor-Santanyí, reclamació atesa des de Madrid es març de s'any segúent