L'ovellota

TW
0

És lògic que gent del Pacte de centreesquerra demani que s’investiguin els patrimonis dels càrrecs públics, després del forat de 3.000 milions d’euros detectat a les arques autonòmiques. Però si es vol que aquesta investigació sigui eficaç i aclaridora, no se n’hauria d’anar per les bardisses. Ni s’haurien escampar cortines de fum. Abans d’encalçar ovelles negres per aquí i per allà, convendria centrar-se en l’ovellota.

 Aquest que té palau manierista a Palma, un pisarro a la Colònia de Sant Jordi i al barrio de Salamanca de Madrid, que viu a Washington i que passa part de les seves vacances a South Miami en un hotelarro amb dret a majordom les 24 hores del dia. No és necessari anar a cercar na Maria per sa cuina. Seria molt més pràctic centrar-se en Jaume Matas i Palou, l’home que presidí un Govern amb majoria absoluta del 2004 al 2008.

Sota el seu mandat es varen multiplicar les inversions públiques de manera vertiginosa, sense fre, sense manies: macrohospitals, metro, autopistes. L’ovellota és l’objectiu