Casa de Misericòrdia, de Joan Margarit (II)
En aquesta continuació al meu comentari a Casa de Misericòrdia, aquest extraordinari poemari de Joan Margarit que acaba de sortir, he de començar per una matisació respecte del judici que, en la seva obra, «importa sempre més el que diu que com ho diu». Aquesta afirmació, que potser fa o té més sentit aplicada als practicants de la parenta pobra en general, o al subgrup d'aquells que la valoram especialment com un mitjà cognoscitiu, com una via de coneixement, i dita en plural -importa sempre més el que deim que com ho deim-, no ens ha de fer oblidar que contingut i forma, en la parenta pobra/rica, van sempre fortíssimament interrelacionats, fins al punt que el poeta de debò no pot mai exactament triar o escollir lliurement com vol dir una cosa. De fet, podríem dir que, d'alguna manera, un poema -i tal vegada sobretot un vers- no pot aixecar-se o alçar-se més que com s'autoconstrueix. Si un poeta deixa dita una cosa d'una forma determinada, és perquè aquesta era la seva obligació. En definitiva, el que vull deixar ben clar és que, senzillament, no és possible una lectura que pretengui separar forma i contingut.
També a Opinió
- L’Assemblea de Docents denuncia l’ofensiva contra l’educació pública: menys català, més càrrega laboral i desviació de recursos
- Declaració de guerra: PP i Vox pacten arraconar el català de l'Ensenyament i l'Administració i derogar la llei de Memòria Democràtica
- Alexandre Miquel fa la seva darrera classe després de trenta anys de docència a la UIB
- Un grup de joves posa en marxa ReacciOna, per potenciar els mitjans de comunicació en català i fer que la informació estigui «al servei del poble»
- L’Ajuntament de Palma inclourà el monòlit de Sa Feixina al catàleg de béns catalogats
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.