Els Verdículs de Mallorca
El sector crític d'Els Verds de Mallorca ha aconseguit forçar un congrés extraordinari del partit per al pròxim mes d'octubre. Serà la quarta cita d'aquestes característiques (entre congressos i assemblees) que els ecologistes hauran celebrat en dos anys, per votar la mateixa cosa. D'ençà del congrés d'octubre de 2002 s'obrí l'escletxa, ja impossible de tancar, entre el grup de la oficialitat representada per Margalida Rosselló i el sector crític encapçalat per Miquel Àngel Llauger. Guanyà el grup de Rosselló per la mínima, aconseguint no fer la coalició amb EU en aquell moment i posant condicions molt dures. El sector crític, amb aliança amb EU, provocà una rebel·lió el desembre contra Rosselló i Joan Buades (el líder eivissenc) que se sustentà en una deplorable actuació dels dos diputats envers els Pressupostos 2003 del Pacte de Progrés. Animat per aquell èxit, o potser seria millor dir per haver provocat l'espantós ridícul de Rosselló i Buades, els crítics tornaren a la càrrega a principis de l'any 2003, amb el nou enfrontament entre els dos sectors, per veure com s'havia de fer l'aliança amb EU, del qual en resultà la coalició més pintoresca mai no vista: l'encapçalava qui no la volia del partit que estava dividit, els que sí la volien dels mateixos verds quedaven fora de la llista i els damnificats eren els d'EU que sempre l'havien volguda. Com és lògic, va ser un desastre i per poc no desapareixen tots dos. Lluny d'asserenar-se en la derrota i pensar què fer, i com, o bé separar-se, els dos grups verds tornaren a posar mans a la feina a finals del mateix 2003, forçant els crítics la convocatòria del congrés que, tot i ser regular, els oficialistes volien endarrerir al màxim possible. Arriba el concili i, novament, tot calcat. Per un pèl guanyaven els de Rosselló.
- La diputada de Vox que ha impulsat la llei per urbanitzar en sòl rústic és propietària d’una empresa immobiliària
- Tots els horaris i itineraris de les marxes per la Pau i la Vida en solidaritat amb Gaza
- La segregació d'alumnes per raó de llengua torna a fracassar: més del 80% de les famílies tria el català com a llengua de primer ensenyament
- Ciutadans protesten a l'arribada d'un vol de Tel-Aviv a Eivissa en què viatjarien membres de l'exèrcit israelià: «No són benvinguts»
- «Go home», un clar missatge de protesta torna a tacar les tanques de la FEHM
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.