nubes dispersas
  • Màx: 19°
  • Mín: 11°
17°

Un altre any rècord?

Com més temps passa més ridículs semblen els arguments dels hotelers que deien que l'ecotaxa acabaria amb el seu negoci. La pujada en el valor de l'euro contra la lliura esterlina ha encarit les vacances dels anglesos que vénguin a les illes en més d'un quinze per cent, i així i tot encara en vendran moltíssims enguany. Eivissa no es buidarà de britànics i Magaluf tendrà les pandilles de sempre. Aquesta pujada de l'euro contra la lliura ens hauria de servir per fer un repàs de com les pujades de preus afecten les vendes. Quan arribem a final de temporada podrem seure i mirar amb més fredor fins a on hem estat venent les vacances a Mallorca a un preu massa baix.

La premsa anglesa ja diu que els anglesos enguany miraran de quedar-se a ca seva més que altres anys. No aniran a pagar sis euros per un suc de taronja a París, quan la poden trobar a meitat de preu a ca seva, deia un diari londinenc aquesta setmana. Són les queixes de cada any, promogudes per la indústria turística nacional per guanyar-se més clients. Així i tot, els avions que arribin a Palma aniran plens. El mercat anglès serà més dur enguany, però es superarà. És en moments com aquest que és més evident el que deien uns: que en comparació l'ecotaxa era una rialla. Un euro fort significa que les vacances europees per als que no la manegin costaran molt més.

El mercat anglès, o almenys la part més baratera, caurà en picat enguany, pel que es veu, però aquesta és la que aporta menys guanys de totes formes. El mercat de més qualitat i més car es mantindrà més fort, ja que són clients que poden pagar una pujada de preus sense mirar tan prim. El mercat barater caurà en picat aquí, i a Grècia, i a Itàlia i a Portugal, a tots els llocs on s'usen euros. Al final, vist que no és qüestió que la competència ens robi clients, tots hi sortirem guanyant.

Els hotelers de les Illes han de saber mantenir els marges i no continuar amb la mentalitat franquista de quan es devaluava la pesseta per semblar més barat. Cal recordar que les empreses de vacances com la TUI d'Alemanya han anunciat guanys altíssims per al primer trimestre, diuen que és un any dur, però amb els beneficis que anuncien no pot ser tot dolent. És ara quan convendria promocionar allà la part més cara de la nostra oferta, les estades a establiments de més estrelles, els restaurants més bons. Aquests són els moments de promoure el turisme de més qualitat i sobretot de no caure en la temptació de rebaixar-se i sacrificar els preus per a una part del mercat de masses on els marges són patètics.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.