Notícies del dia 10 de febrer de 2007
Illes Balears / Balears
Durant la jornada el director de l'Observatori, Jordi Llabrés, amb el conseller Fiol, exposarà el pla que s'aplicarà a les Balears.

Balears

Uns 300 alumnes balears pateixen assetjament escolar greu cada dia

Devers 300 alumnes d'ensenyament secundari obligatori de les Balears pateixen cada dia violència escolar considerada greu. Aquesta situació es produeix quan un estudiant sofreix de manera diària i constant més de cinc tipus d'assetjament, com són humiliacions, insults, robatoris, amenaces i ferides. Així ho constata Àngel Vázquez, director de l'Institut d'Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu. Segons els estudis efectuats, el 27% d'escolars admet que ha estat objecte de burles, i un 6% que ha estat assetjat físicament. Almenys dos de cada tres són testimonis de violència a les aules. També hi ha temor entre els alumnes de convertir-se en víctimes i per això, sovint, callen.

Laura Morral

Illes Balears / Cultura
Illes Balears / Esport
Ara / Estat Espanyol
El lehendakari Juan José Ibarretxe (dreta) i el conseller d'Habitatge, Javier Madrazo, al Parlament.<br/>

Estat Espanyol

El Parlament basc critica la pena imposada a De Juana Chaos

En el seu primer ple de l'any, el Parlament basc aprovà un text en el qual mostra la seva preocupació davant la «desproporció» de la pena imposada a l'etarra Ignacio de Juana Chaos, que fa una vaga de fam des del novembre passat. Tot i així, no en reclama l'alliberament. El text exigeix «el respecte escrupolós dels drets de les persones» que es troben empresonades i «especialment de les que tenen malalties greus o incurables». També lamenta que se l'hagi condemnat per «manifestacions d'opinió». De Juana va ser condemnat per la publicació de dos articles al diari Gara.

Josep Maria Sastre

Ara / Món
Uns 2.500 agents israelians es desplegaren a Jerusalem. <br/>

Món

Batalla campal a Jerusalem

L'oració dels divendres a l'esplanada de les mesquites de Jerusalem va degenerar ahir en violents enfrontaments entre les forces israelianes i els palestins, que se saldaren amb almanco trenta ferits. L'origen són les controvertides obres que Israel du a terme en una zona sagrada per als musulmans, la tercera més important després de La Meca i Medina, que origina fortes protestes. Els israelians desplegaren uns 2.500 agents pràcticament en peu de guerra. La intervenció de les forces de seguretat es produí després del llançament de pedres. La tensió es va estendre per la ciutat vella.

France Press

Opinió / Opinió
Kika Rodríguez

Opinió

En nom seu

Kika Rodríguez

Pere Muñoz

Opinió

I tu més!

Pere Muñoz

Opinió / Cartes al director

Cartes al director

Invertir en educació

Carlos Beltrán Alabern