El pilot francès Sabastien Loeb (Citroën) s'imposà en el Ral·li d'Alemanya, onzena prova del Campionat del Món, conquerint així la seva quarta victòria consecutiva sobre l'asfalt germànic i la vuitena d'una temporada en la qual va directe cap a la reedició del títol.
Al pòdium final, el pilot gal, que es mostrà intractable durant tot el cap de setmana, avantatjà el seu compatriota François Duval, segon a 37.4; i el finlandès Marcus Grönholm (Peugot), tercer a 2:04.8.
El francès podria conquerir la seva segona corona mundial en la pròxima convocatòira, el RAC de la Gran Bretanya, però sembla més probable que sigui al Japó. La temporada acabarà amb el Ral·li d'Austràlia, el 13 de novembre.
Amb vuit victòries en 11 proves disputades, el pilot de Citroën té 32 punts de renda sobre Grönholm i 38 sobre el noruec Petter Solberg, el gran damnificat en la jornada d'ahir per uns problemes mecànics que l'enfonsaren en la classificació, encara que al final pujà fins a la setena plaça.
El domini dels Xsara en aquesta edició va ser total i Citroën tan sols cedí tres trams a altres marques durant la jornada d'ahir, en la qual després d'aconseguir l'scratch en les dues primeres especials del dia, Loeb es limità a administrar el seu avantatge. Tanmateix, mostrà en tot moment la seva qualitat extraordinària i s'imposà també en el darrer tram.
El paper extraordinari de Loeb es veié reforçat per Duval, cosa que permeté a la firma Citroën conquerir el primer doblet de la temporada. De fet, és amb motiu de l'actuació irregular del belga, que la marca francesa ha pensat alguna vegada en el retirat Carlos Sainz per aconseguir punts per al Mundial de Constructors.
Quant a la participació espanyola, el millor va ser Xavi Pons (Citroën), que va acabar en la novena plaça, a nou minuts i busques del francès. Dani Solà (Ford), per la seva banda, va acabar dotzè. Ahir, el català va tenir problemes hidràulics al final de la jornada, cosa que el va perjudicar.