L'italià Valentino Rossi (Honda RC 211 V) tornà a guanyar, però
aquesta vegada amb la sort dels campions. Quan faltaven tres voltes
per finalitzar el Gran Premi de Portugal a la categoria de MotoGP,
el català Sete Gibernau, amb la seva moto de quatre temps (Movistar
Suzuki GSV-R), comandava la cursa amb comoditat. Les condicions de
l'asfalt eren infernals, però la diferència de tres segons que Sete
treia a «Il Dottore» semblaven suficients per aconseguir la primera
victòria espanyola des que es va crear la nova categoria reina del
motociclisme.
A la sortida d'un revolt no massa ràpid ni complicat, Gibernau
va veure com la roda de darrere es bloquejava i com picava a terra
amb la seva clavícula recent operada. Afortunadament, només fou un
ensurt i un greu cop moral. Això va fer que Rossi es trobés amb un
triomf amb què no comptava i que Carles Checa (Yamaha M-1) pugés a
la segona caixa del pòdium amb tot mereixement. Rossi sumà la seva
novena cursa consecutiva i marxa imparable cap al seu segon títol
mundial de la màxima categoria.
La pluja propicià en totes les categories un Gran Premi
portuguès perillós, però emocionant. En els 125 cc només un pilot
dels tres que aspiren al títol donà la cara. Fou el francès
d'Aprilia Arnaud Vincent, mentre que Manuel Poggiali (Gilera) i
l'espanyol Daniel Pedrosa (Movistar Honda), per una o altra raó,
cometeren errades. Vincent, un consumat especialista pilotant sota
pluja, confirmà les seves aspiracions al campionat i recuperà un
lideratge que Poggiali deixà en safata d'argent quan va caure a la
volta prèvia a la formació de sortida. Sortí en la darrera posició
i amb la seva segona moto i pogué remuntar fins al quart lloc, però
va caure i no sumà cap punt. Dani Pedrosa també va caure, però
aconseguí continuar i acabà desè, sent ara tercer al campionat, a
28 punts de Vincent.
El que quedà demostrat és que Dani Pedrosa, encara que ahir
sortia des d'una privilegiada posició, té alèrgia a l'aigua,
circumstància que haurà de vèncer en un futur si vol aspirar a ser
campió del món. D'altra banda, el jove pilot mallorquí Jorge
Lorenzo (Derbi) fou dels molts que va caure i no pogué finalitzar
la cursa. Al quart de litre, el madrileny Alfonso González Nieto
(Movistar Aprilia) necessitava la victòria imperiosament i ho
sabia. Per això quan va caure, a la volta tretze, no s'ho pensà
dues vegades, s'aixecà i acabà guanyant la cursa que comandava en
aquells moments el japonès Naoki Matsudo (Yamaha). Impressionant,
probablement la millor cursa de la seva vida. Fonsi demostrà ser un
pilot excepcional i retallà cinc punts a un Melandri que fou segon,
a cinc Gran Premis puntuables.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.