Es reforça la hipòtesi que Pollentia s'assenta sobre un campament militar
Detall de l'excavació oberta a la ciutat romana de Pollentia | Foto: Consell de Mallorca
Les excavacions realitzades a la ciutat romana de Pollentia, a Alcúdia, reforcen la hipòtesi que l'urbs s'assenta sobre un anterior campament militar, raó per la qual l'equip d'excavació, dirigit per Miquel Àngel Cau, de la Universitat de Barcelona, i Esther Chávez, de la Universitat de la Laguna, continuarà treballant durant els propers anys.
Segons ha explicat el Consell de Mallorca, aquesta excavació podria donar resposta a una «problemàtica històrica», ja que les fonts escrites marquen com a data fundacional de Pollentia l'any 123 a. de C., mentre que les restes arqueològiques daten, com a màxim, del 70 a. de C.
Així doncs, l'equip treballa amb la hipòtesi que al primer moment de conquesta militar els romans haurien fundat un campament que, una generació després, s'hauria transformat a la ciutat romana que es coneix.
També a Illes Balears
- La defensa de la llengua de Toni Nadal: «A Mallorca xerram català, no mallorquí»
- PP i Vox voten en contra d’invertir tres milions d’euros en ajudes a petites explotacions agràries
- Una vintena de pobles de Mallorca preparen marxes nocturnes simultànies pel proper 31 de juliol
- El primer tinent de batle de Petra va construir una bodega il·legal
- Un vídeo del Govern sobre l'ús responsable de l'aigua rep una allau de crítiques: «S'ha de tenir un bon fetge...»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.