cielo claro
  • Màx: 28°
  • Mín: 22°
24°

50 anys de l’Obra en un documental

L’OCB engega dilluns una campanya de micromecenatge per finançar l’audiovisual L’Obra de tots. El projecte serà presentat avui a Manacor en el decurs de la gala de la Nit de la Cultura, la més participativa dels darrers temps

23098
Tomeu Martí, Antoni Mir i Maria de Lluc Amengual. | Ferran Aguiló - J.T.

La Nit de la Cultura d'avui s'augura com la més gran dels darrers temps. No debades, l'Obra Cultural Balear celebra el mig segle d'història, i els atacs constants de l'Executiu Bauzá cap a la llengua i la cultura han reactivat la participació dels ciutadans en aquesta gala. L'entitat aprofitarà també la multitudinària assistència per presentar una nova iniciativa: el documental L'Obra de tots. Mig segle de lluita dels mallorquins per mantenir viva la llengua catalana.

El projecte serà dirigit per Antoni Mir Marí, que ja s'encarregà de l'audiovisual L'obra d'un gegant. En aquesta ocasió, pretén fer un repàs de la història de l'entitat a través del fons de l'OCB, però també amb les vivències de la diversitat de les persones que en formen part. "L'objectiu és explicar què ha fet l'Obra durant aquestes cinc dècades perquè en quedi constància", apuntava ahir Tomeu Martí, portaveu de l'entitat. Ara bé, per fer realitat el documental, cal una inversió econòmica contundent i, si bé TV3 ja ha mostrat interès per coproduir-lo, també demana suports populars.

Per això, l'Obra Cultural iniciarà dilluns, dia 17 de desembre, una campanya de micromecenatge a través de Verkami. La finalitat és arribar als 15.000 euros, que seria el que falta perquè la iniciativa pugui fer-ser realitat. Les aportacions poden anar dels 7 als 1.000 euros i, a canvi, l'entitat es compromet a gratificar els mecenes amb l'aparició dels seus noms als crèdits del film, el DVD, participar-hi com a extra o fins i tot una litografia de l'Obra, depenent de la quantitat de cada aportació. "Són 50 anys de lluita, tenim una història, ens importa i la volem contar", emfatitzava ahir el director durant la presentació de la proposta de micromecenatge.

L'aposta de deixar un documental per a la posteritat serà una de les propostes que es donarà a conèixer avui vespre a la gala de la Nit de la Cultura. Les 785 localitats de l'Auditori de Manacor ja han quedat exhaurides. Fins i tot hi ha llista d'espera per fer part d'aquesta gala, en la qual també es donaran els premis 31 de Desembre a persones, entitats o grups que han destacat pel seu treball a favor de la llengua, la cultura i el país.

El batle de Manacor, Antoni Pastor, serà l'encarregat d'encetar la gala amb la ‘benvinguda' sempre satírica de Miquel Àngel Llonovoy. També hi actuaran Antònia Font, Les Mamzelles, la Coral de la UIB i Obrint Pas, guanyadors del premi Gabriel Alomar.

Entre els parlaments, no hi faltarà el del president de l'Obra, Jaume Mateu, que, com és d'esperar, estarà marcat pels "retrocessos en matèria de llengua i cultura a causa de la política antimallorquina del Govern Bauzá", apunten des de l'entitat. Així mateix, hi parlarà el filòleg eivissenc Isidor Marí, en nom de l'Institut d'Estudis Catalans. Es presenta, doncs, com una Nit punyent i una demostració de suport popular.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente
Per Aquí, en català!, fa mes de 10 anys

Que no ens imposin el bilingüisme també en aquest fòrum: deixem sense respondre ni valorar els comentaris en la llengua cooficial distinta del català. I si podem evitar de llegir-los, millor. Demostrem, amb fets, que aquí la llengua forastera no és útil ni necessària.

Valoració:15menosmas
Per broc, fa mes de 10 anys

Faltaria més, que a Mallorca no poguéssim fer servir les quatre barres sense afegitons sempre que vulguem. Som catalans, la nostra bandera nacional és la senyera catalana de les quatre barres i la terra que trepitjam és Catalunya. Va bé? Au idò, ja està.

Valoració:21menosmas
Per Ous i caragols, fa mes de 10 anys

@ Illenc:
Doncs estàs d'enhorabona. Perquè a partir d'ara, amb aquesta nova llei, només es podrà estudiar en castellà.
El català tindrà el mateix mèrit que Pretecnologia, Religió i Gimnàsia.
Que aprofiti.
Els teus fills estudiaran en castellà com cal en un País on totes ses empreses grans es vénen als estrangers, ojo!! ves alerta amb això. Ho dic perquè no sé si d'aquí 20 anys i quan els teus fills siguin majorets hauran de saber llengúes diferents al castellà i català.

PD: Supós que al no haver replicat sa comparativa del cambrer em dónes sa raó. "Quien calla otorga". Amb això jo estic feliç. Ens contentam amb poc.

Valoració:2menosmas
Per We are not spanish. FREEDOM FOR BALEARIC ISLANDS, fa mes de 10 anys

https://petitions.whitehouse.gov/petition/support-people-catalonia-their-effort-decide-their-own-future/hLYHYkp1

Support the People of Catalonia in their effort to decide their own future

Petició per a Obama i la Casa Blanca.

Valoració:2menosmas
Per adios, OCC, fa mes de 10 anys

Me parece cojonuda la idea del micromecenazgo.

Se acabó el sacar el dinero de nuestros bolsillos, vividores.

Valoració:4menosmas
Per Illenc, fa mes de 10 anys

ous i caragols

...però una pregunta: Tu voldries que tots els que escrivim en català a aquest diari ho fessin en castella? Seria sa teva il·lusió? et sentiries més feliç?

Que cada uno escriba como quiera donde quiera. ni mucho menos que lo hicieran en castellano en db, vaya idiotez si pensara asi.
no seria mi ilusion, no. tampoco me sentiria mas feliz.Respuesta contestada.

en cambio lo que si quisiera es poder educar a mis hijos en español en España. Y por culpa de opciones políticas e intereses de unos u otros, no se puede. Pero estamos en el camino.
Que tu quieres que se eduquen en catalan los tuyos, perfecto. deja que yo a los mios lo haga en español. (jamas oí decir esta frase a la inversa a ninguno de por aqui, he aqui la diferencia, y encima nos llaman fascistas y no se que más)

Esto no lo arregla nadie. es bien triste.

Valoració:4menosmas
Per Catalanista de m..., fa mes de 10 anys

Los catalanes conseguirán de manera pacífica lo que se les arrebató de manera violenta.

Valoració:-1menosmas
Per ous i caracols, fa mes de 10 anys

@ Illenc:
Jo crec que el que es referia "ufanós" és que el cambrer li puguis xerrar el català o el mallorquí (el que li volgueu dir) i t'entengui o faci l'esforç ( no passa res en fer un esforç). Si el cambrer contesta en castellà, no passa res, millor. D'això se li diu bi-lingüsime.
És com el que fas tu, llegeixes els comentaris en català, els entens i contestes en castellà, per a jo cap problema, però una pregunta: Tu voldries que tots els que escrivim en català a aquest diari ho fessin en castella? Seria sa teva il·lusió? et sentiries més feliç?

Tot això inidepentment de les subvencions de l'OCB, ja també parl català i no em donen dotbers per a fer-ho.

Valoració:6menosmas
Per Documentat, fa mes de 10 anys

L'escut de l'OCB el va dissenyar el primer secretari de l'entitat, don Miquel Fullana, republicà i independentista, que hi posà les quatre barres i un estel al costat esquerre.
Uns anys després va ser prohibit aquest escut per les autoritats franquistes i el substituiren provisionalment per un amb les barres i els castells de la bandera de Palma.
En tornar la democràcia, tornà l'escut original

Valoració:9menosmas
Per a Cabrit, fa mes de 10 anys

El varen canviar perquè al 62 quan se fundà no els deixaren posar el que volien. No sé perquè heu de punyir tant amb el tema que els que deim que xerram català, els que volem defensar la nostra cultura i llengua, estam untats. En sa vida he cobrat un p.. duro per pensar això! Pareix que no teniu cap altra argument, perquè clar està, es vostres teories conspiranoiques només tenen credibilitat per als que tenen QI mediocres i catalanofòbia.

Valoració:2menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente