L'entresòl del Casal Solleric acull a partir d'avui l'exposició Pell de pintura, una mostra antòlogica de l'obra realitzada per la pintora Mercedes Laguens entre 1995 i 2003.
En la presentació de la mostra, Laguens digué que, a pesar de les tendències actuals favorables a les noves tecnologies, es reafirmava «en l'aposta per la pintura» avalada per la tradició de l'art contemporani.
Laguens es mostrà molt satisfeta de veure reunida aquesta selecció de la seva pintura que permet «prendre'n distància i reflexionar-hi».
L'inefable
Per l'artista, el títol de l'exposició expressa la relació establerta entre el caràcter bidimensional de la pintura i allò «huma, de contacte, de sentiment» que té l'obra per «expressar allò que és calla, perquè no es pot dir sinó veure».
«La pell de la pintura, la meva pell -afirma Laguens- es construeix a partir de capes superposades, encreuades de vegades, altres rascades i transparentant fons, i és l'escriptura i l'empremta digital de qui la pinta».
Com explica Juan Luis Vermal, «com bona part de l'art, potser com tot l'art que mereixi aquest nom, el de Mercedes Laguens és un intent de parlar del que no es pot parlar, un intent d'expressar l'inexpressable».
Durant la presentació de l'exposició, Joan Carles Gomis, assessor de Cultura de l'Ajuntament de Palma, definí la mostra com «una completa aproximació» a l'obra de Laguens que recull pintura, dibuixos i obra gràfica, a més d'una escultura, mentre que Joan Daviu, cap de l'Obra Social de la CAM, es mostrà satisfet per «l'alt nivell de la programació».
D'altra banda, l'Espai Quatre del Solleric també acull a partir d'avui la mostra Desnudo y crudo, de l'argentina Nicola Costantino, una reflexió sobre la reflexió i la vestimenta, realitzada per aquesta persona amb estudis d'embalsamament i momificació.
Costantino definí la seva obra com a molt acurada en els aspectes formals, encara que provocadora en el contingut conceptual.
El visitant de l'Espai Quatre del Casal Solleric hi podrà trobar una cadena d'animals que fiquen el cap dins el cul del que tenen a continuació; una trilogia de fagocitacions de boques; i les «chancho-bolles» que mostren despulles de vaques i de porcs molt comprimides.