El govern brasiler llança una campanya publicitària per encoratjar la població a sotmetre's a l'examen de la sida, perquè estima que uns 400.000 dels 600.000 seropositius del país ignoren estar contaminats pel virus d'immunodeficiència humana (VIH). La campanya, que va costar 7,5 milliones de reals (2,6 milions de dòlars) serà difosa per ràdio i televisió entre avui i el 18 de novembre, va indicar ahir el Ministeri de Salut.
La campanya apunta al fet que els exàmens de la sida passin d'1,8 milions realitzats actualment per any a 4,5 milions en 2006. El govern gastarà amb aquesta finalitat 49 milions de reals (17 milions de dòlars) per any per equipar els 247 centres que realitzen exàmens. Actualment, les inversions anuals són de 34 milions de reals (11 milions de dòlars) per any.
El ministre de Salut, Humberto Costa, va precisar que «ningú no pot obligar a ningú a fer els exàmens» i que el govern vol fer prendre consciència a la població que la decisió és «personal». En una de les publicitats radiades, un oient és informat per un locutor que «ningú, ni tan sols la direcció de l'empresa en la qual es treballa, pot obligar-lo a fer l'examen o a revelar-ne el resultat».
«L'important és que una persona sàpiga si és seropositiva, perquè avui no hi ha cap motiu per entrar en pànic davant d'un diagnòstic positiu. Les perspectives de tractament són molt bones», va subratllar Costa. El Govern brasiler recorda que la millor manera de prevenir el contagi de la sida és l'ús del preservatiu, fins i tot en relacions matrimonials.