Quasi bé tothom s'ha trobat alguna vegada amb una postalfree "una postal gratuïta que es pot emprar si es posa un segell de Correus. La postalfree es distribueix pertot arreu, des d'establiments comercials fins a botigues, bars i restaurants. Aquestes postals solen ser damunt uns taulells específics, però tampoc no resulta estrany trobar-les sobre taules o mostradors. Miquel Mercader, administrador de l'empresa Postalfree a les Balears, explica que allò que fa que centenars de persones s'apropin momentàniament a un dels 150 punts de distribució de les Illes és la il·lustració. «Allò que atreu el públic és el disseny de la postal».
El disseny pot ser la creació d'un client que s'anuncia a les postals o l'obra d'alguns dels freelance locals de Postalfree (entre ells, noms coneguts com Toni Sorell o del nostre company Bibi). De fet, són els dissenyadors els únics responsables que aquest innovador tipus de publicitat tingui un èxit considerable. Grans firmes d'àmbit nacional o internacional, com Coca-Cola, Audi, RTVE o partits polítics han aprofitat en les seves campanyes l'efectivitat de les postalfree per als seus missatges.
L'efectivitat rau en el fet que «no te'l donen quan vas caminant pel carrer, sinó que ets tu qui el va a cercar. Et trobes davant i tries aquella que més t'agrada. Fas una elecció i després et sap més greu llançar-lo», manifestà Mercader. També contribueix en l'èxit el material amb el qual estan fetes les postals, i la doble funcionalitat que adquireixen. I és que, a part de la publicitat, les postalfree serveixen tant per anunciar els actes que es duran a terme en un local determinat "exemple d'això són el Club Barcelona o la sala Sonotone a Mallorca" com per escriure quatre coses als amics, ja que la seva part de darrere es pot utilitzar com a postal de correus d'ordre ordinari.