algo de nubes
  • Màx: 29°
  • Mín: 21°
28°

Podem Palma proposa sumar 50 quilòmetres més de carril bici a la ciutat

Podem Palma vol augmentar en 50 quilòmetres el carril bici de la ciutat la propera legislatura, és a dir, un 50 per cent més que actualment. La candidata de la formació a la batlia de Cort, Lucía Muñoz, aposta a més a més per oferir una xarxa de bicicletes «públiques, assequibles i repartides per tots els barris, per a facilitar a tothom el seu ús». Així, la proposta de Podem permetria assolir els objectius marcats pel PMUS aprovat per l'Ajuntament de Palma.

Muñoz ha volgut remarcar que «una ciutat que no es pot recórrer en bicicleta és una ciutat no només més sostenible, sinó també més propera i amable. Per això serà una de les nostres prioritats», ha dit, en relació amb la seva inclusió al programa electoral per a les eleccions del mes de maig. Tot i això, la candidata a la batlia de Cort ha volgut deixar clar que no faran aquesta ampliació «de qualsevol manera, perquè el carril bici no pot suposar un espai insegur», ha dit.

En aquest sentit, i pel que fa als carrils, des de la formació es proposa que siguin unidireccionals i segregats, pel fet que serien de més seguretat, i que se situïn sobre l'asfalt en comptes de les voreres. Així, segons ha explicat Muñoz, «es guanya espai als cotxes i no als vianants». En el cas dels carrils actuals que presentin aquests problemes, aquests serien desplaçats per a «complir aquests criteris de seguretat per a vianants i ciclistes», ha dit la candidata.

De manera complementària, des de Podem es proposa també altres mesures com, per exemple, crear aparcaments per a bicicletes als espais públics propers a entorns escolars i equipaments públics, creació de 'biciboxes' per a guardar-les de forma segura i gratuïta, o més places per a les bicicletes als aparcaments de la SMAP (de propietat pública municipal).

Finalment, la candidata ha volgut deixar clar que l'ampliació del servei de BiciPalma realitzada per Cort aquest any, amb 930 noves bicicletes i 48 noves estacions a fins a 20 barris, «ha estat tot un èxit». Tot i això, ha recordat que encara queda camí per recórrer, ja que «la mobilitat sostenible no es pot permetre preguntar el codi postal», fent referència que aquest servei s'hauria d'estendre per igual a tots els barris de Palma.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Bona pensada, fa dervers d'un any
Jo ja deixaria tota Mallorca per a patinets, bicis i altres herbes. La gent major tancada a casa per por d´ un atropellament i ja està!
Valoració:6menosmas
Per El del 5A, fa dervers d'un any
Necesitamos una izquierda más unida ,hagan el favor de ponerse de acuerdo porque viene un mes de mayo chungo
Valoració:-1menosmas
Per pocs, fa dervers d'un any
Son pocos. Yo llegaría hasta los 69.
Valoració:0menosmas
Per Inca, fa dervers d'un any
Falten més bicis, les estacions són mig buides o buides com més noves estacions obren.
Valoració:1menosmas
Per Toni, fa dervers d'un any
i no llevin parking
Valoració:1menosmas
Per Que ho facin bé, fa dervers d'un any
Si, però amb dues condicions: Que els ciclistes i patinetistes els utilitzin, enlloc d'anar per on els dóna la gana, atropellant i ensurtant a la gent. I la segona, que quan facin el traçat, se preocupin de mirar per on passarà el carril, perque no és gens segur que passin per damunt de les aturades dels autobusos, ni aferrats a les sortides de consultes mèdiques, ni devant les escoles i escoletes, entre altres punts perillosos i que tenim ara a Palma.
Valoració:10menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente