MÉS denuncia que el Govern espanyol incompleix el pacte amb el Govern sobre vehicles dièsel
El diputat de MÉS per Mallorca en el Parlament, Josep Ferrà, ha denunciat que el projecte Llei de Canvi Climàtic del Govern espanyol «incompleix l'acord bilateral amb el compromís d'incloure les prohibicions de vehicles dièsel contemplades en la Llei de Canvi Climàtic de les Balears».
El diputat de MÉS ha recordat que aquest acord entre els dos executius deixava en suspens el calendari que limita la circulació dels vehicles dièsel a partir de 2025 a l'espera de l'aprovació de la llei estatal. A més, ha assenyalat que implicava una regulació prenent en consideració les singulars circumstàncies del fet insular.
«Hem constatat que ni l'acord bilateral contemplava el compromís d'incorporar la norma autonòmica a la llei estatal, ni aquest s'ha produït», ha criticat Ferrà. Així mateix, el diputat ha assenyalat que el projecte de llei «ni tan sols recull el citat expressament a l'acord bilateral, demanant als territoris insulars a instar a l'Estat si tenen propostes».
D'altra banda, ha considerat que el projecte de llei «té moltes mancances i deixa aspectes estratègics al marge i amb falta de concreció d'objectius i de mesures». Així mateix, Ferrà ha assegurat que «tampoc hi ha grans referències» a la mar en el projecte de llei del Govern espanyol.
També a Illes Balears
- La defensa de la llengua de Toni Nadal: «A Mallorca xerram català, no mallorquí»
- «Són vostès les del català? Doncs ara mateix les trec de la meva agenda», un metge nega l’atenció a una pacient
- PP i Vox voten en contra d’invertir tres milions d’euros en ajudes a petites explotacions agràries
- El primer tinent de batle de Petra va construir una bodega il·legal
- Els feixistes reaccionen histèrics contra Toni Nadal: «A Mallorca no parlam català, parlam mallorquí i espanyol»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.