El PNB inclou El Pi a una coalició a favor d'una Europa «de nacions i pobles»
El president del PNB, Andoni Ortuzar, ha presentat aquest dilluns a Bilbao la 'Coalició per una Europa Solidària' (CEUS), conformada per jeltzales, Coalició Canària, Compromís per Galiza, Geroa Bai, El PI-Proposta per els Illes i Demòcrates Valencians, que defensaran, de cara a les pròximes eleccions del 26 de maig, una UE «de nacions i pobles», i lluitaran contra «la recentralització estatal i la "uniformització».
En l'acte celebrat en Bizkaia Aretoa de la capital biscaïna, a més d'Ortuzar, han intervengut els sis primers integrants de la llista: Izaskun Bilbao (PNB), Luis Padilla (CC), Juan Carlos Piñeiro (CxG), Daniel Innerarity (GB), Maria del Mar Llaneras (El Pi) i Lluis Vicent Bertomeu (DV).
El líder del PNB ha afirmat que aquesta és «una unió plural, però solidària» dels qui «comparteixen els mateixos ideals i valors profundament europeistes». «Som partits amb identitats nacionals diverses amb un clar component de proximitat a les nostres comunitats històriques. Ens situam en la perifèria geogràfica i també en la perifèria política. Propugnem un nou model d'estat més respectuós amb els nostres pobles i nacions, i al mateix temps, proposem refundar Europa perquè torni als seus orígens», ha afegit.
Andoni Ortuzar ha assegurat que els partits de CEUS comparteixen «ideals i valors europeistes, però no la recentralització i el model d'estat uniforme al qual alguns» volen encaminar-se, «casualment els mateixos que tampoc aposten amb claredat per una autèntica Unió Europea, els que no empenyen per a aconseguir l'Europa 'casa comuna de pobles i nacions europees».
També a Illes Balears
- La defensa de la llengua de Toni Nadal: «A Mallorca xerram català, no mallorquí»
- PP i Vox voten en contra d’invertir tres milions d’euros en ajudes a petites explotacions agràries
- Una vintena de pobles de Mallorca preparen marxes nocturnes simultànies pel proper 31 de juliol
- El primer tinent de batle de Petra va construir una bodega il·legal
- Un vídeo del Govern sobre l'ús responsable de l'aigua rep una allau de crítiques: «S'ha de tenir un bon fetge...»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.