El president de RTVE assegura que «l’espanyol és meravellós; Carles I el feia servir per xerrar amb Déu»
El director de RTVE, José Antonio Sánchez, ha tornat a fer unes declaracions que no han deixat indiferent a ningú. Les declaracions s’han fet durant la firma d’un conveni de col·laboració entre la corporació i l’Institut Cervantes. El Canal 24 Horas serà l’encarregat d’emetre ‘Hora Cervantes’ (cada dijous a partir de les 00:00h, conduït per Antonio Garate).
També a Illes Balears
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Vidal comença una «campanya de pressió» perquè el nou canal de RTVE en català arribi a les Balears
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- ‘Microcosmos mironià vs. microcosmos lul·lià’, de Montserrat Farràs, analitza les semblances entre dos genis
10 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Els castellans se creuen que la literatura dels segles XVI i principis del XVII estava escrita per castellans i en castellà. Per aquella época els castellans era un poble amb poca cultura i no tenia escriptors, només qualque poeta, lo mateix dels guascons, totas las obras en castellà són traduccions. Els llibres se editavan per els nostros llibreters i les traduïen a l'italià, francès i castellà que eran els millors mercats per la naixent industria editorial. També se pot sospitar lo mateix sobre la literatura anglesa de aquella època, eran traduccions. Actualment passa lo mateix, però al revès, ¿quantas obras se tradueixen del anglès?
Llavors Déu no devia entendre al seu fill.Jesucrist parlava Arameu.
Com es nota que aquesta gent no ha llegit mai els manaments de Déu i els de bota a la torera!
Ningú no dubta que el castellà sigui una llengua meravellosa com ho demostra la riquíssima literatura escrita en aquesta llengua, com també ho és el català. Els catalanoparlants i sobiranistes no tenim cap problema contra el castellà. Son ells, pobres ignorants, que el tenen contra el català. Ells mateixos es limiten, mesquins.
Una mentida: a Nova York pots sobreviure en espanyol, però amb moltes limitacions, com a tota Europa. Una obvietat: TOTES les llegües del món son meravelloses. Un esperpent: lo del rei i deu. Quan va dir aixó anava borratxo o aquest senyor és absoutament imbècil.
Ja seria el Déu de la corrupció! Aquest no és el meu Déu, el meu és el del respecte, la dignitat, la saviesa, la intel·ligència, humilitat.......
I? De què li deu haver servit? És mort, enterrat i vés a sebre si a l´infern! Que ho faci amb el seu déu, si és que en té d´altre que no siguin els doblers! Amb aquests raonaments es veu que és un home culte, i amb una capacitat per raonar...! El Vaticà empra el llatí i moltes més llengües!
Deu escoltava a l'emperador perque ho entén tot, però és catalaoparlant.
Si x portar-nos el dimoni!
Segur que Deu li contestava en català de Xativa o de Sa Pobla no et fot! Quin país de xranga!