cielo claro
  • Màx: 32°
  • Mín: 22°
29°

El sector del comerç avisa que s'ha trencat l'equilibri

8797
Assistents a la taula rodona sobre els reptes del comerç, organitzada pel PI. | El PI

El sector comercial balear, el petit i mitjà, el de barri, ha estat molt malmès durant set anys de rigors i dura crisi. Però tot i així, molts comencen a alenar, amb xifres en clau positiva pel que fa a vendes i ocupació.

Una taula rodona aplegà alguns dels principals actors en la matèria, amb la voluntat d'esbrinar els reptes de futur que se'ls posen al davant. Així, el president de Pimeco, Bernat Coll, féu balanç explicant que prop de 3.000 negocis han tancat, i que mentre moren aquests petits comerços creixen les grans superfícies, a les quals se’ls posa “una estora vermella amb l’excusa de la competitivitat”.

Segons Coll, “com menys petits negocis tenguem, menys llibertat tendrà el consumidor per elegir els productes”.

El dirigent de Pimeco reclamà un Pla Director Sectorial per analitzar “quin tipus de comerç volem a Mallorca i quins usos es poden fer en determinats espais, com els polígons industrials, que de mica en mica s’han poblat de grans superfícies”, a la vegada que reclamà una moratòria “després d’anys de govern neoliberal. Potser ja feim tard i tot”, lamentà.

Pel seu cantó, Antonio Vilella, gerent d’Afedeco, subratllà que mai com en aquests quatre anys s’havia ampliat tant la superfície comercial, un exemple, afirmà, “del liberalisme en la seva màxima expressió”, i que s'expressa en una ruptura de l'equilibri entre grans i petits, que no poden competir en igualtat de condicions.

Vilella també traslladà el debat entre comerços de nuclis urbans enfront el comerç d’atracció, situat a la perifèria i majoritàriament en mans de grans empreses que no reverteixen els seus beneficis al territori.

Així mateix, Bernat Ferrer, representant l’Associació de Consumidors i Usuaris de Balears, defensà un petit comerç com a mur de contenció del monopoli de les grans marques, i assegurà que “defensar els negocis de proximitat és defensar el consumidor”.

Finalment, el candidat a la batlia de Palma del PI, Antoni Fuster, donà suport als diferents plantejaments, i constatà que els petits i mitjans establiments cohesionen socialment les barriades de Ciutat, i actuen com a dinamitzadors dels municipis. “Els necessitam, la seva defensa ha de ser una prioritat”, remarcà.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per I doncs, fa mes de 9 anys

Ténen tota la raó, però continuaràn votant el PP que son els seus botxíns. Podrien per exemple votar El Pi, que son de centre-dreta com ells, però com que molts de botiguers son gonelles, no ho voldràn fer i votaràn a la dreta forastera, que els acabarà d' esclafar a la propera legislatura. Ho sento per jo com a client, però la majoria de comerciants s' ho cerquen.

Valoració:11menosmas
Per siulo, fa mes de 9 anys

Grans superfices per tot arreu, obertes o tota hora! Com si fossin oficines fraudolentes del PP! I els mallorquins enfilats per les parets, sense res què descloscar

Valoració:8menosmas
Per Quants votaran la seva fi?, fa mes de 9 anys

Ara veurem quants de comerciants que votaren el PPartit madrileny, que els ha mig arruïnats amb el desembarc de més i més i més grans superfícies forasteres, tornaran votar el PPartit que els duu a la misèria.
Interessant...

Valoració:10menosmas
Per antelm, fa mes de 9 anys

Complaent ? i molt mes. Sabeu qui es el president de la asociacio de grans superficies d,Espanya ? : Arias Salgado, vicepresident :Milans Astray. Tot dit

Valoració:9menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente