EU vol que els diputats del PP per Balears votin contra les prospeccions
La capçalera de la multitudinària manifestació en contra de les prospeccions petrolíferes celebrada a Palma a final de febrer. Les diverses capitals illenques mostraren el seu rebuig al projecte. | P.Bota
Esquerra Unida (EU) ha reclamat que els diputats del PP per Balears votin a favor, el pròxim dimarts en el Congrés dels Diputats, una moció presentada per Esquerra Plural en contra de les prospeccions petrolíferes en aigües de l'Arxipèlag.
El partit que coordina Manel Carmona assegura que la proposició, que es debatrà en la comissió d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient, és exactament igual a la iniciativa provada per unanimitat en el Parlament balear.
Encara que cap dels diputats per les Balears del PP no és membre d'aquesta comissió, la formació esquerrana considera que poden acudir i votar en substitució dels nombrosos companys que sí que formen part de la mateixa.
La substitució de diputats en les comissions està prevista al reglament del Congrés i és una pràctica habitual, recorda EU, quan es debaten qüestions que tenen una incidència en la circumscripció per la qual van ser elegits.
EU exigeix als diputats del PP elegits per l'Arxipèlag que assisteixin a aquesta comissió. “No anar-hi suposaria un acte més de covardia política i demostraria que la declaració del Parlament balear només es va fer per quedar bé”, afirma EU.
També a Illes Balears
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- Vidal comença una «campanya de pressió» perquè el nou canal de RTVE en català arribi a les Balears
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Com així les Illes Balears s’han salvat de la gran apagada elèctrica?
4 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
INCORRECTE: que formen part de la mateixa. CORRECTE: que en formen part
Jo vos ho diré EU, votaràn en massa "SI" a les prospeccions. A meam, què heu sentit mai cap diputat illenc xerrar al Parlament espanyol ni molt manco contradir els seus caps centralitzats? Au, a porgar fum, que són més falsos que duros sevillanos!!
I que no es guapo veure gonelles hotelers i foresters darrera una pancarta? cuant no s' estimen ni s'han estimat mai aquesta terra. Aqui volen enganar.
I què no és guapo s´article salat??