Crida a la mobilització ciutadana contra les mesures d'austeritat
D'esquerra a dreta: el delegat sindical d'USO, Miquel Monroig; el secretari general d'UGT, Manel Pelarda, el secretari d'organizació de la Confederació Sindical de CCOO, José Luis García i el representant de la Cimera Social, Miquel Mascaró. | Joan Torres
La Confederació Europea de Sindicats ha convocat per aquest dijous una gran mobilització ciutadana per clamar contra les mesures d'austeritat que ja fa anys que s'estan aplicant a la majoria dels països del sud d'Europa.
Sota el lema, “Anem-hi! Cal aturar les polítiques d'austeritat”, els sindicats CCOO, UGT i USO, amb el suport de la Cimera Social han convocat manifestacions a Palma, Eivissa i Maó a partir de les 19 hores. Els sindicats es mostren convençuts que les Eleccions Europees del pròxim 25 de maig són una bona oportunitat perquè els ciutadans es mobilitzin i puguin aturar amb el vot les polítiques de retallades que no aturen.
El secretari d'organització de la Confederació Sindical d'UGT, Manel Pelarda, ha assegurat que “Espanya és segons els últims informes, el país de la UE on més s'han incrementat les desigualtats socials. Han rescatat els bancs i ara volen rescatar les autopistes”, ha assenyalat el sindicalista. Pel que fa al Govern balear, el responsable de CCOO ha assegurat que “des del juny de 2011 i fins avui dia, Bauzá no ha pres cap mesura per l'incompliment de les inversions estatutàries per part de l'Estat”. I ha afegit que no serveix de res que el president del Govern de les Illes “parli d'un nou règim especial si són incapaços d'exigir el que s'està incomplint”.
També a Illes Balears
- Ha mort Manel Domenech, incansable lluitador per la Llibertat i la República
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Tot a punt per a la Diada per la Llengua més reivindicativa: «No es pot agredir impunement la llengua, el territori i la memòria d’un poble»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Después de la corrución en estos sindicatos son los menos apropiados para encabezar ninguna manifestación.. ¡¡ CORRUPTOS SOBRETODO EN ANDALUCIA !!