nubes dispersas
  • Màx: 31°
  • Mín: 26°
27°

Les Pitiüses retornen a la vaga coincidint amb les proves de nivell d'anglès

La Coordinadora de Professorat Preocupat protesta davant les escoles on es realitza una avaluació de la llengua estrangera. Afirmen que els centres on el català és vehicular obtenen els millors resultats

A les Pitiüses es donaren els índex més alt de seguiment de la vaga en la seva primera fase. Avui es reactiva.

Germán G. Lama

Aquest dilluns 11 de novembre és el dia escollit a les Pitiüses per reprendre la vaga educativa indefinida per un dia, després que això mateix ocorregués a Mallorca el passat divendres, amb resultats de seguiment més tebis que en altres fases del conflicte.

Els coordinadors de grups de treball i centres educatius de la Coordinadora de Professorat Preocupat d’Eivissa acordaren la setmana passada tot un seguit d'accions per a una jornada, la d'avui, que coincideix amb les proves d’avaluació de nivell d’anglès que el Govern vol dur a terme a vuit centres educatius de l’Illa -Can Raspalls i l’Urgell al municipi de Sant Josep, Poeta Villangómez i la Consolació a Vila, Sant Rafel i Trinitàries a Sant Antoni, Sant Ciriac i Santa Gertrudis al municipi de Santa Eulària-.

Avaluació
L’organisme encarregat de dissenyar, realitzar i valorar les proves és l’Institut per a l’Avaluació de la Qualitat del Sistema Educatiu de les Balears (IAQSE), un organisme depenent de la Conselleria d’Educació. La protesta se centrarà en aquestes proves, i consistirà en la instal·lació de meses informatives a la porta dels centres durant les hores d’entrada i sortida, mentre que a les hores intermitges, les meses es traslladaran a espais cèntrics de cada municipi.

La informació que s'hi donarà versarà sobre els punts ja coneguts que reivindica el col·lectiu de docents, i també sobre les estratègies de manipulació i intoxicació informativa que intenta perpetrar el Govern.

Immersió i fracàs
Respecte a això, els docents eivissencs destaquen el paper que l'Executiu pretén fer jugar a l’IAQSE. En l’informe que aquest institut va presentar sobre el curs 2010-2011, es demostrava que les escoles on el català hi és present amb tota normalitat són les que obtenen millors resultats acadèmics.

Ara en canvi, els professors sospiten que Educació pretén escudar-se en el rigor científic d’aquest organisme per a insistir en l'argument ja emprat en nombrosos ocasions segons el qual la immersió lingüística en català promou el fracàs escolar.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.