cielo claro
  • Màx: 28°
  • Mín: 21°
24°

Educació publica els llistats d’escolarització sense la tria de llengua

20216
Les llistes provisionals només incorporen la informació relativa al centre adjudicat, i en canvi no es diu res sobre la tria lingüística. | T. AYUGA

La Conselleria d'Educació publicà ahir les llistes del procediment d'admissió dels alumnes de cara al curs que ha de començar el pròxim setembre, el 2013-2014. Qui no estigui conforme amb el resultat podrà ara formular les al·legacions que consideri oportunes a aquestes llistes, que resulten de les sol·licituds que han presentat les famílies i de les places amb què compten els centres. Tanmateix, i amb tota probabilitat, no haver estat acceptat a l'escola desitjada no serà l'única al·legació a la qual haurà de fer front la conselleria.

El sindicat STEI valorà negativament la transparència del departament del Govern que dirigeix Joana Maria Camps, ja que en el procés abans indicat els pares i mares dels infants havien de fer una tria a dues qüestions diferents.

D'una banda l'ordre de prelació dels centres, i de l'altra l'elecció de la llengua amb què els fills han de començar el seu primer aprenentatge.

Doncs bé, des de l'STEI es critica que les llistes provisionals només incorporen la informació relativa al centre adjudicat, i en canvi no es diu res sobre la tria lingüística.

Per aquest motiu, el sindicat ha reclamat a la conselleria d'Educació que torni a publicar les dades, però aquesta vegada, que ho faci amb la informació completa.

Una decisió conscient?
El sindicat es qüestionà addicionalment per què l'Administració no ha publicat aquesta informació, si ho ha fet de forma conscient i deliberada, i en cas que sigui així, es demanà si això pot tenir alguna relació amb què les dades que va oferir la conselleria en primera instància sobre lliure elecció de llengua per a aprendre a llegir i a escriure han estat qüestionades des de diferents punts, com la confederació de l'Escola Catòlica.

La portaveu del sindicat, Maria Antònia Font, destacà que amb aquest moviment les famílies no tenen cap manera de saber quina informació té consignada l'Administració sobre la llengua dels fills en el primer aprenentatge, la qual cosa és simptomàtica d'un cert obscurantisme en el qual s'ha instal·lat el Govern, segons el seu parer.

"Estadísticament és molt probable que en alguna de les gairebé 9.000 sol·licituds s'hagi produït algun error en la introducció de les dades al sistema informàtic, i les famílies han de tenir l'oportunitat de conèixer quina informació obra en poder de l'Administració per, si escau, presentar-hi al·legacions", defensà.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente
Per Tomeu, fa mes de 10 anys

Si no publiquen la qüestió de la tria de llengua està ben clar per què és: Aquesta gentussa no pot admetre que la immensa majoria no té cap problema amb el consens llngüístic del Decret de Mínims.

Valoració:11menosmas
Per Professional, fa mes de 10 anys

CRIDA ALS PARES I LES MARES que han marcat que volen que els seus infants facin la lectoescriptura en català: COMPROVAU QUE ES FA EFECTIVA. I, SI NO S'HI FA, RECLAMAU.

Tothom ben informat sap que fer la lectoescriptura ben feta en català comporta beneficis. Posteriorment l'infant accedeix molt bé a les altres llengües.

Valoració:-5menosmas
Per Senzill, fa mes de 10 anys

I això que fan aquests del Govern de esser legal?.

Valoració:-10menosmas
Per Somera Rossa, fa mes de 10 anys

Segur que les dades que donaren no són correctes, però com que no poden entendre de cap de les maneres que la gent assenyada trii el català pels seus fills, faran tot el possible per amagar la realitat. Són així d'escruassats.

Valoració:7menosmas
Per Ropit, fa mes de 10 anys

Son especialistes en amagar informació. Si ho fan es perquè hi ha mangarrufes o no e ls hi es favorable.

Valoració:10menosmas
Per Solleric, fa mes de 10 anys

M'encanta llegir a inutils que no saben ni de que xerren defensant aquest penòs govern.
Entenc que la mitjà neurona que pot tenir un votant del pp no doni per entendre de que xerra una noticia i per això t'ajudarem estimat "protector de dades". La noticia xerra de escolarització i això és molt més que elecció de centre, al manco enguany, a més de l'ordre de preferència de escola tambè s¡obligava a triar llengua i ara que s'han publicat les llistes on surt quina escola toca segons l'ordre que havies demanat tambè haurien de comunicar-te en quina llengua has d'escolaritzar el teu infant, més que res per si hi ha algun error i ho puguis arreglar... ara imagina´t que per un simple error informàtic escolaritcin el fill d'algú del Sirco Balear en català, quin drama familiar pobrets.
Per tant la ocultació d'aquestes dades només es pot deure a que han mentit en les que donaren fa 15 dies, cosa evident ja que és imposible que el total de català més castellà sigui d'un 140% (encara que entenc que no controleu tampoc el tema de les matemàtiques, tanta inmersió vos ha deixat sense capacitat de fer sumes sencilles), i que ha confirmat la confederaciò de escola catòlica que representa la inmensa majoria de les escoles conceertades de les illes. Per tant no queda més que concloure que a més d'esser un inutils i possiblement uns corruptes tambè són uns mentiders i els radicals castellanistes disfressats de mallorquins no sou més que quatre rates (en tota l'extensió de la paraula)

Valoració:27menosmas
Per TUF, fa mes de 10 anys

Si, el maneig que fa el govern de les dades d'elecció de llengua, fa PPudor!

Valoració:22menosmas
Per Un de tants, fa mes de 10 anys

amagar informació no és el mateix que "protecció de dades", és indici que hi ha alguna estafa. Així de clar.

Valoració:26menosmas
Per Francesc, fa mes de 10 anys

Mare meua, i ja comenten dins dbalears i tot per anar justificant s'obscurantisme!

Quan ho llegia pensava que tanmateix ses dades les hauran de publicar, però ja veig que realment fien embullar tant com sigui possible.

Açò del partit de la FAES ja és tan surrealista que costa de creure i tot. Bé, des que s'ha vist -què deuen pensar a Europa, per l'amor de déu- que sa fiscalia pepera actua a la pràctica com a defensa en casos de corrupció, ja podem esperar QUALSEVOL cosa. Açò ni a ses pel·lícules i sèries ianquis on sa fiscalia està vinculada a interessos de corruptes! Allà, per fer-ho més versemblant, els posen més curosos, més dissimulats. El PP supera tota sa ficció, sa seua barra és insuperable!

Valoració:22menosmas
Per D'això s'en diu protecció de dades, fa mes de 10 anys

S'elecció de llengua no té res a veure amb s'adjudicació de places as centres.

Valoració:-26menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente