algo de nubes
  • Màx: 20.14°
  • Mín: 13.46°
19°

La tancada a les escoles guanya força davant la prohibició del Govern

La plataforma Crida ja té confirmats 106 centres per a la jornada de demà

20548
IES Emili Darder, el mes de novembre passat, durant la primera tancada.

La tancada a les escoles guanya força davant la prohibició de la Conselleria d'Educació que les direccions dels centres cedeixin les instal·lacions. En només un dia, 25 centres més s'han unit a la jornada "Tancats per reforma educativa", convocada aquí per la plataforma Crida. En total, ja són 106 els que tenen programada alguna activitat per demà.

Després de conèixer l'enviament d'una circular dimarts a les direccions dels centres, els sindicats STEI-i, FE-CCOO i UGT van fer una crida perquè a les tancades de la comunitat educativa s'hi uneixi "la resta de la societat" i així mostrar el rebuig frontal que hi ha al Decret de llengües, a la llei de símbols, al decret de convivència i a la llei Wert.

Segons els representants legals del professorat, "feim una crida a la participació a les assemblees que s'estan organitzant als centres educatius amb l'objectiu que tothom pugui estar informat i s'adoptin actituds crítiques sobre les conseqüències de les noves normatives". Idenunciaren "l'actitud absolutista que s'està exercint sobre la comunitat educativa per part de la Conselleria". De la seva banda, la Federació d'associacions de mares i pares d'alumnes de Mallorca (FAPA) indicà que "és ben trist que la Conselleria, en lloc d'estar satisfeta per la implicació de tota la comunitat educativa, no faci res més que posar tots els paranys possibles a les nostres accions".

Els pares també manifesten que "una de les coses que escapa de qualsevol lògica de la circular de la Conselleria que dirigeix Rafel Bosch és que no consideri que aquest objectiu té una finalitat educativa, i que interpreti que les activitats relacionades pretenen fer un ús diferent de l'educatiu dels centres públics".

Per què es fan les tancades?
La comunitat educativa del CEIP Rafal Vell assegura que "no es resigna a les conseqüències de les retallades indiscriminades" i per això és un dels centres que s'unirà a les tancades de demà.

Professors, alumnes i famílies aprofitaren la que es dugué a terme el 28 de novembre per posar en marxa diferents projectes per pal·liar així les mancances que han deixat les retallades al centre. Gràcies a la tancada del 28-N i a la interacció entre els diferents membres de la comunitat, s'han posat en marxa múltiples comissions d'infraestructures, de suport acadèmic i de comunicació. Ija han aconseguit que es pintàs el pati i es fessin reparacions menors; s'han organitzat suports educatius d'horabaixa per als darrers tres cursos de Primària dels quals es beneficien més de 20 alumnes i s'ha obert un banc d'ajuda on cada membre de la comunitat pot contribuir-hi amb 5 euros per alleujar les mancances de material dels infants que més ho necessiten.

Podeu enviar les fotografies de la vostra tancada a redaccio@dbalears.cat.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 3
Siguiente
Per unitat de cures intensives, fa mes de 10 anys

@fart, la solució és que no s'utilitzi el tema de l'educació partidistament, que, quan es pren una mesura, es faci amb coneixement de causa i no des de despatxos de gent que nos sap què és una aula real i un alumne, que s'habiliti una vertadera diversificació (ITINERARIS amb vasos comunicants) a partir de la secundària, que s'organitzin i aprofitin millor els recursos que hi ha.

De la mateixa manera no s'ha de partiditzar el tema de la nostra llengua catalana, que, si volem conservar, s'ha de protegir bé.

Utilitzar el tema de l'educació i de la llengua per obtenir vots fàcils és IRRESPONSABLE i fa molt de MAL.

Valoració:5menosmas
Per Marta,, fa mes de 10 anys

¡¡ Mestres menys adoctrinar pancatalanisme i mes ensenyar !! .. que Balears és sa darrera comunitat de s'estat en qualitat d'ensenyament, es 80% des professorat sou uns manipuladors amb es nostros alumnes..volem un ensenyament sense política a ses aules, vergonya cavallers..vergonya

Valoració:4menosmas
Per naturista, fa mes de 10 anys

Estos ya no saben que hacer para marear la perdiz....la patologia catalina es tremenda y no tiene cura.....

Valoració:-1menosmas
Per Per què no ho contau tot?, fa mes de 10 anys

No tanquen tots es centres, nomès 1 per sector en previsió de sa poca participació. Tampoc serà una "tancada", sino una reunió de 5 a 8.

Valoració:-18menosmas
Per Aquí, en català!, fa mes de 10 anys

Que no ens imposin el bilingüisme també en aquest fòrum: deixem sense respondre ni valorar els comentaris en la llengua cooficial distinta del català. I si podem evitar de llegir-los, millor. Demostrem, amb fets, que aquí l'idioma foraster no és útil ni necessari.

Valoració:11menosmas
Per Mar, fa mes de 10 anys

“LIBERTAD LINGÜÍSTICA” VERSUS “EXCRECIÓN LINGÜÍSTICA”
Hoy en día, todo el mundillo pan-catalanista está cacareando continuamente la cantinela “segregación lingüística”; expresión usada para contra-restar el concepto de libertad lingüística. Con esta expresión pretenden denunciar que la “libertad de elección de lengua”, defendida por la diputada Aina Aguiló, no es más que un arma “pepera” para “segregar” a nuestros hijos.
Tal como vamos a ver a continuación, veremos cómo dicho pan-catalanismo utiliza incorrectamente el verbo “segregar”; algo que se justifica por su limitado conocimiento de la lengua española, fruto de su propio sistema educativo basado en la inmersión lingüística en catalán.
Si consultamos el diccionario de la Real Academia Española, podemos leer:
Segregar.
(Del lat. segregāre).
1. tr. Separar o apartar algo de otra u otras cosas.
2. tr. Separar y marginar a una persona o a un grupo de personas por motivos sociales, políticos o culturales.
3. tr. Secretar, excretar, expeler.
Empecemos por la tercera definición. Preguntémonos, ¿secretamos o expelemos a nuestros hijos? Que sepamos, las mujeres paren (del verbo parir) a sus hijos, y no los excretan. Qué sepamos, cuando acompañamos a nuestros hijos al colegio, no los excretamos o expedimos del coche sino que ellos mismos se bajan del coche, quizás a regañadientes. Que sepamos, queda claro que esta tercera definición no es aplicable a nuestros hijos.
Pasemos a la primera definición. Si leemos detenidamente vemos que se habla de “cosas”: apartar algo de otra cosa/apartar algo de otras cosas. Quizás el mundo pan-catalanista trata a sus hijos como “cosas”. Pero la verdad, es que nuestros hijos son “personas” y no “cosas”. Por lo que tampoco, dicha definición puede aplicarse a nuestros hijos, que distan mucho de ser “cosas anormales” que necesiten ser normalizadas.
Descartadas la primera y tercera definición, ya sólo nos queda una. Por ello, os ruego que leáis detenidamente su definición:
“Separar Y MARGINAR a una persona…”.
Vaya por Dios, tenemos la conjunción “y” que acompaña al verbo “MARGINAR”, un pequeño detalle que el pan-catalanismo desconoce. Por lo que “segregar” es separar Y MARGINAR a una persona, dándose ambas dos condiciones a la vez.
Hablando en plata, si se separasen a nuestros hijos y unos pudieran recibir la educación pública y otros no, por tema de lenguas, esto sí sería segregación lingüística. Si unos pudieran tener acceso al comedor escolar y otros no, por tema de lenguas, esto sí sería segregación.
Pero señores, el poder elegir la lengua con la que educar a nuestros hijos, a esto se le llama libertad, mientras que a lo contrario, se llama imposición, neodictatura ¡Y MARGINACIÓN lingüística!.

Valoració:-2menosmas
Per Toni, fa mes de 10 anys

A hores d'ara 122 centres adherits i tot gracies a la gestio del govern
Ni volguent ho ppden fer pitjor. Quins son els objectius de les mesures que prenen? Segurament ni ho saben i mentres tant enfonsen el sistema educatiu.
Ens podem permetre un govern irresponsable i incompetent?

Valoració:2menosmas
Per FART DE TOT, fa mes de 10 anys

@unitat...:Sa soluçiò¿tornar enrrera es sistema educatiu?

Valoració:1menosmas
Per unitat de cures intensives, fa mes de 10 anys

@fart de tot, que els al·lots vagin a escola fins als setze anys s'havia de fer per equiparar-se al sistema europeu, però allò que no s'ha fet gens bé és oferir-los itineraris diversificats des de prest, entre els quals n'hi hagi que siguin per a gent que no vol o no pot estudiar nivells mitjans ni superiors.
Els han tengut tots mesclats i això ha fet baixar el nivell en picat.

El professorat ha fet miracles en un marc posat per dificultar la seva tasca i no per facilitar-la-hi.

Des de la política s'ha fet demagògica i s'han aportat pocs recursos i solucions. Ve de lluny, això.

Valoració:0menosmas
Per kan, fa mes de 10 anys

Simplement comunicar, que sembla que molts dels comentaris no ho tenen clar, que les tancades les convoquen les APIMAS articulades des de la FAPA i la plataforma CRIDA (eminentment representada pels pares). Els docents en donen suport.

També cansa veure que sempre que apareix una notícia d'aquestes es surt amb el mateixa tema de la ditxosa brega català-castellà o català-balear. Quan aquests actes inclouen moltíssimes queixes referides a la nova legislació educativa. Me sembla això que diuen de que l'arbre no deixa veure el bosc.

Valoració:4menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 3
Siguiente