Els estrangers se’n van i Balears perd població per primer cop en anys
L’any passat les Illes perderen 9.377 habitants, xifra que representa una caiguda del 0,8%. La davallada es deu que 18.965 ciutadans de fora de l’Estat han partit
La partida de ciutadans estrangers, motivada principalment per la crisi econòmica i la manca d'oportunitats, provocà que Balears perdés 9.377 habitants l'any passat, segons l'avenç de resultats del Padró Municipal difós ahir per l'Institut Nacional d'Estadística (INE). En percentatges, la davallada fou del 0,8%, per sobre de la registrada en l'àmbit estatal (-0,4%). Es tracta de la primera vegada en més de 10 anys que la població de les Illes davalla, segons la sèrie històrica. De fet, des de principi dels noranta, Balears guanyava ciutadans any rere any. A dia 1 de gener de 2013, l'Arxipèlag tenia 1.110.062 habitants, per davall dels que hi havia tant el 2012 com el 2011.
També a Illes Balears
- Mercadona acomiada una treballadora per haver atès els clients en català
- 15J: Tothom a omplir els carrers de Palma i Eivissa en contra de la turistificació i per una vida digna
- Vox ara s’indigna per un cartell que combat simbòlicament el feixisme
- L’STEI denuncia que la manca d’aspirants a oposicions és una mostra de «la crisi de la docència»
- Reclamen al Consell que activi amb urgència les ajudes a les colles de gegants: «Ja n’hi ha prou de folkloritzar la cultura»
10 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
I els fatxas forasters del PP, Círculo Balear i altres anti-mallorquins de les espanyes no se'n van al seu país?
Tambe molts dels joves nostros que sen van estan molt cualificats. Per Nae be sen haurien deanar molts mes.
S´en van els extrangers i també els joves millor preparats. Si continuam així, només quedaràn aqui els vells i els enxufats del PP.
Suposem que el tren té deu vagons: primer, segon, tercer, .....dècim, La gent que se'n va són dels primers vagons, però la dels vagons darrers no se'n van. Basta mirar qualsevol carrer, ¿quins són els que se quedan? Com diu l'informe hi ha una resta de estrangers que puja.
Per desgracia, se´n van molts de l´estat i que estan molt qualificats.
S´en van o no creix tant????
Doncs molts d'ells podrien quedar, ha ajudat a l'economia d'aquestes illes.... Els que podrien marxar son en Bausà, Corque Campos i altres indessitjables paràsits, que no fan mes que emprenayr i sembrar mala llet amb els nostres dobers.
I més que haurien de partir si volem recuperar la calma que teníem fa 25 anys. No es tracta de ser racista, però sí de defensar que en aquesta terra no podem crèixer i crèixer de població sense que es vegi afectada la nostra qualitat de vida i el medi ambient.
Els marroquins no se'n van. Variació al conjunt del territori de l'Estat: Rumanía -28.568 -3,2 Marruecos -1.550 -0,2 Reino Unido -14.799 -3,7 Ecuador -45.951 -14,9 Colombia -24.984 -10,1 http://www.ine.es/prensa/np776.pdf
A veure si els espanyols intransigents els segueixen.