Balears rebrà enguany 400 milions per a polítiques socials
Els pressuposts de l'Estat augmenten un 8% la despesa en aquestes partides, diu el diputat al Congrés Pablo Martín
L'Estat gastarà el 2011 més de 400 milions d'euros en polítiques socials a les Illes Balears, va declarar ahir el diputat del PSIB al Congrés, Pablo Martín. Aquesta aportació inclou les pensions, la renda bàsica d'emancipació i d'altres ajudes, a més del sistema de finançament autonòmic.
Martín, que també és secretari de Relacions Institucionals del PSIB, va fer un repàs de les polítiques socials aprovades al Congrés. Va explicar que el 56% dels pressupostos generals de l'Estat d'enguany es dedicaran a polítiques socials, un fet que implica un augment de gairebé un 8% respecte de l'any passat.
A més, Martín va afirmar que l'Executiu de José Luis Rodríguez Zapatero és el que més doblers ha dedicat en polítiques socials en "tota la història de la democràcia espanyola". Va afegir que aquesta legislatura s'han creat 3.129 places de primer cicle d'educació infantil a les Illes, pagades pels governs estatal i autonòmic. En canvi, va afirmar que els vuit anys de Govern d'Aznar van ser un "parèntesi" en què algunes partides de política social no només es van estancar, sinó que van baixar.
També a Illes Balears
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- Vidal comença una «campanya de pressió» perquè el nou canal de RTVE en català arribi a les Balears
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Ha mort Manel Domenech, incansable lluitador per la Llibertat i la República
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.