Central Broadcaster Media (CBM) s'ha erigit com l'empresa guanyadora en el concurs convocat per IB3 per a la gestió dels seus serveis informatius, en haver collit una valoració superior a la que van obtenir la resta d'empreses que es van presentar al concurs: Mediapro, Vértice 360º i el consorci local DUHM. Segons han informat la companyia en un comunicat, el valor estimat del contracte pel qual CBM proporcionarà els serveis informatius a la cadena autonòmica durant quatre anys (prorrogables a dos més) és de 47,7 milions d'euros. La companyia, pertanyent al grup de comunicació Sequoia i especialitzada en serveis de producció audiovisual, va obtenir en la valoració tècnica 22,5 punts, davant els 10,5 punts que va collir Vértice 360º; els 12 obtinguts per Mediapro; i els 17,5 de DUHM.
Un consultor independent ha realitzat la valoració de les quatre empreses. Segons els paràmetres exposats al plec de condicions, l'oferta econòmica tenia un pes del 60% sobre la puntuació total, mentre que les qüestions tècniques han suposat el 40%. La proposta econòmica presentada per CBM a la Ràdio i Televisió de li Illes Balears ascendeix a 29,96 milions d'euros, el que la converteix en la més econòmica. La presentada per Vèrtex ascendeix 31,79 milions d'euros; la de Mediapro a 30 milions; i la de DUHM a 30,8 milions. Quant a la valoració tècnica, en la qual es té en compte la capacitat de cobertura, plans de producció i gestió i el modus operandi, CBM ha estat la proposta més ben valorada entre les seves competidores en totes les categories, excepte en continguts, que DUHM va obtenir un punt i cap CBM.
CBM gestiona actualment els serveis de postproducció d'Antena3 TV i totes les delegacions d'informatius i de programes d'aquesta cadena a nivell nacional. Coprodueix Euskadi Directe per a ETB i dota d'equips ENG als informatius i programes de Telemadrid. Realitza més de 65.000 cobertures informatives a l'any amb un equip humà de 250 professionals, entre periodistes, operadors de cambra, productors i tècnics de video i so. CBM també està dotant en l'actualitat de mitjans tècnics i humans a productores com, Magnolia Tv, Magnum, Pols, Bumerang, Plural, Quars, Big Bang i TG7, entre d'altres.
Les seves principals línies de negoci són la creació i producció de formats (POLS), l'externalización d'activitats audiovisuals (CBM), la prestació de serveis de producció (B&S), la gestió de cobertures ENG (Wikono), així com el màrqueting, la comunicació i l'organització d'esdeveniments (Efecte Global).
quin ridicul Diario de Mallorca i Ultima Hora. i ara què?