nubes dispersas
  • Màx: 22°
  • Mín: 18°
21°

Les hores extra, darrere la vaga

La retallada en les retribucions extraordinàries dels treballadors de Serveis Ferroviaris coincideix amb l'actual conflicte laboral. Durant la legislatura passada, arribaren a doblar el sou brut anual

El conflicte laboral que arrossega l'empresa pública Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) des de fa més d'un any coincideix amb la decisió dels nous gestors de retallar dràsticament les retribucions per hores extra dels treballadors i de racionalitzar el sistema de torns augmentant-ne la plantilla. Durant la legislatura passada, un nou conveni laboral avantatjós i el fet que no s'incrementàs el nombre d'empleats tot i l'entrada en servei del metro propicià que alguns maquinistes i inspectors d'operacions arribassin a doblar el sou brut anual en només quatre anys. La nova direcció de SFM decidí reduir aquestes retribucions extra, que es consideraren excessives, ja que en alguns casos se superava el màxim legal, i fins ara la retallada arriba al voltant del 30%.

El 2004, per exemple, un maquinista cobrava de mitjana 31.412 euros anuals bruts, dels quals 3.971 corresponien a hores extra. Al final de la legislatura, les retribucions arribaven als 62.449 euros, dels quals fins a 16.884 eren per extres. Hi havia casos de nòmines mensuals de 8.000 euros. Entre les reivindicacions que manté ara el comitè d'empresa -representat pels sindicats CSI-CSIF, UGT, CCOO i STE-i- no hi ha, aparentment, demandes salarials, i les exigències han anat canviant des de la petició de més formació a la de més seguretat. No obstant això, el conveni laboral estableix, per exemple, que just per assistir a tres hores de formació un treballador té dret de cobrar set hores extra.

La direcció presenta avui una nova proposta als sindicats

La direcció de SFM presentarà avui al comitè d'empresa una nova proposta de l'empresa per tal d'acabar amb el conflicte laboral pel qual es manté convocat un calendari d'aturades en el servei. L'oferta incidirà en qüestions de seguretat, formació i la convocatòria per cobrir noves places de treball. Els posicionaments continuen allunyats.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per vulla anar amb es tren, fa mes de 13 anys
Quan sigui més gran voldré esser ferroviari, bones pagues extres i queduri. Deu meu........
Valoració:2menosmas
Per trenaire, fa mes de 13 anys
Fa estona que es veu que aquesta vaga és més política que res. El que volen els empleats es seguir emprant SFM com si fos caseva, cobrant una millonada i col·locant els familiars a l'empresa que pagam tots.
El tema de la seguretat ja no té sentit, ja que l'empresa ha fet cas a les seves peticions, per exemple, ja hi ha extintors i martells en el tren.
Això només té un nom: barruts. I als sindicats: Poquesvergonyes, pq consenten el que estan fent els seus? i sobretot pq l'STEI-i no actua ja contra el seu representat.
Investigau a en Pelayo i en Ricardito, aqests són la clau.
Valoració:15menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente