cielo claro
  • Màx: 25°
  • Mín: 19°
21°

Vianants Mallorca denuncia la nova mesura de l'Ajuntament de Santa Margalida que permet aparcar davant els guals

194211

Després que el batle de Santa Margalida, Joan Monjo, hagi decidit arreglar la falta d'aparcament deixant aparcar als propietaris de garatges davant el seu propi gual, la plataforma Vianants Mallorca s'ha manifestat dient que «és una mala idea que no soluciona res».

L'organització considera que la iniciativa és una mesura «completament desencertada», ja que, en primer lloc, incompleix el Reglament General de Circulació; concretament, l'article 94.2.f, el qual estableix que «queda prohibit parar o estacionar davant un gual», i són considerades «infraccions greus» tal com preveu l'article 65.4.d). També han declarat que «tenint en compte que les normes estatals estan per sobre de les municipals, no hi ha lloc a debat» i que allò que pretén «és canviar el significat a aquest senyal saltant-se les normes».

Per altra banda, han volgut recordar que «la Llei de Patrimoni de les Administracions Públiques (LPAP) ens recorda que l'espai públic és de tots, destaca l'ús preferent a l'ús comú davant de l'ús privat, i, per tant, reservar un espai per a ús exclusiu contravé la legislació». Així com que «el veritable problema que tenen els pobles de les nostres illes és que els veïns ja no poden caminar perquè les voreres són massa estretes i el trànsit que les travessa fa la vida impossible», ha afegit l'entitat.

Finalment, han volgut recalcar que si es continua «donant infraestructura al cotxe, més carrils o més places d'aparcament» es crearà «més trànsit i més ocupació de l'espai públic», la «demanda induïda». I, en aquest sentit, consideren que «aquesta mesura, a més d'estar fora de la llei, no resol el problema de l'aparcament i fins i tot ho pot empitjorar».

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Muk01, fa 4 mesos
No acab d'entendre la notícia. Pel que entenc, la iniciativa de Santa Margalida fa referència a poder aparcar davant dels guals (vull pensar que a zones on es pot aparcar, i no damunt aceres o zones on no es pot aparcar), la qual cosa crec que és positiva per tots els veïns perquè és un lloc d'aparcament extra per la resta de veïns.

En canvi "Vianants Mallorca" vol vies per vianants més amples, no crec que els espais asfaltats de 2 metres d'un gual permanent solucionin res. Ara, si la seva iniciativa és prohibir aparcar a tot el carrer o fer aceres més amples és una altra cosa ben diferent (però no deixar aparcar aquests 2 metres no serveix per a res)

Crec que hi ha moltes altres iniciatives que si servirien als interessos de Vianants: limitar el número de vehicles a Mallorca (per exemple, màxim un vehicle per resident, que n'hi ha que en tenen col.leccions, limitar els cotxes de lloguer i no matriculats a Mallorca, que n'hi ha moltíssims que ni estan matriculats a Espanya). També està bé el fet de ampliar vies per vianants i transport públic, però a nivell dels pobles petits, i amb la realitat actual molta gent necessita un vehicle per anar a treballar i moltes altres coses. Jo entenc que, per exemple una persona sense necessitat de desplaçament per motius laborals vulgui que no hi hagi cotxes als carrers per poder gaudir de passejar, però la gent que necessita guanyar-se el pa i pagar un lloguer o una hipoteca ho necessita per sobreviure.

A Mallorca hi viu moltíssima gent (hi ha qui pot opinar que massa, i cada cop més), i a més ens visita moltíssima gent més, i això és un problema que no es solucionarà sense un canvi radical a nivell polític, que no arribarà. Crec més probable que s'arregli per una hipotètica catàstrofe mediambiental que faci que hi deixi d'haver turisme (canvi del nivell de la mar, contaminació, sequera, augment de temperatures...), que no un canvi polític.

Tant de bo arribés un dia en que hi hagués un transport públic de qualitat i el vehicle no fos una necessitat per tantíssima gent.
Valoració:0menosmas
Per Estornell, fa 4 mesos
Aparcar el cotxe al carrer és ocupar l'espai públic amb una propietat privada. Per tant, el problema l'ha de tenir el propietari del vehicle, no els veinats que tenen difícil circular per les voravies o carrers (que són espais públics). I, per acabar, consider il·legítim (maldament pugui ser legal) que els batles prioritzin els cotxes abans que els vianants.
Valoració:5menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente